tisdag 29 mars 2016

Top Ten Tuesday #39

Det var ett tag sen då jag gjorde en Top Ten Tuesday - så tänkte att det kanske var dags för det igen!
Veckans kategori/tema hos the Broke and the Bookish är Top Ten Of Our Latest 5 star reads, alltså de tio senaste böckerna jag gav 5 av 5 i betyg, fullpott med andra ord.

Sååå jag har kollat ingen mina senaste recensioner för att hitta 10 stycken som fått det betyget. Och jag har faktiskt varit ganska så snål med det betyget på sistone, många med 4/5, vilket gjorde att vissa av dessa böcker är från förra årets sista månad/er...

(utan någon ordning)

10. With all my soul av Rachel Vincent (Soul Screamers #7, recensionen har inte kommit upp på bloggen än, hehe...)

9. If I die av Rachel Vincent (Soul Screamers #5) (/ Reaper (#4.5) - en mellannovell som var inkluderad)

8. Heir of fire av Sarah J Maas (Throne of Glass #3)

7. Tangents Vol. 1 av Agatha Rae

6. The Death Cure av James Dashner (The Maze Runner #3) 

5. Ja jag har mens, hurså? av Clara Henry

4. The Scorch Trials av James Dashner (The Maze Runner #2)

3. Gyllene sonen av Pierce Brown (Rött uppror #2)

2. A court of thorns and roses av Sarah J Maas (ACOTAR #1)

1. My life with the Walter boys av Ali Novak

Det tog mycket längre tid än vad jag trodde för att hitta 10 böcker med betyget 5/5. Dessa böcker går från nu (mars 2016) tillbaka till juli 2015. Jag snålar väl liiite på det betyget kan man väl säga (i alla fall med mina mått mät). Men men, där har ni tio böcker som jag tycker är otroligt bra och lästips till er alla!



3 kommentarer:

  1. Missa inte att jag har en tävling på min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Jag fick också faktiskt titta tillbaka ända till just juli, haha :D Ja jag har mens, hurså? fanns också med på min lista :) och åå, snart ska jag läsa Glastronen!!

    SvaraRadera
  3. Känner inte till någon av de här böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!