tisdag 5 januari 2016

Månadens läs rapport: December 2015

Det känns helkonstigt att nu när jag skriver det här inlägget så är vi redan inne några dagar på det nya året, 2016. Så ja, den här rapporten är bara liiite senare än vanligt. Men jag har faktiskt spelat innebandycup under de senaste dagarna och har inte hunnit tänka på så mycket annat.

Men okej, dags för förra årets sista läs rapport!

Lästa böcker:

Ske din vilja - Anne Gracie
Tårar av blod - Elizabeth Massie
En drottnings död - Elizabeth Massie
KoMo - Pontus Joakim Olofsson
Bridget Jones dagbok - Helen Fielding
Askfödd - Sabaa Tahir

Skuggan av Anna - Rebecca James

Antal: 7
Svenska: 7
Engelska: 0

Omlästa: 0
Antal sidor: 2687
Recensions exemplar (utan omläsningar): 6
Hyllvärmare: 6

Bästa bok/böcker:
Askfödd helt klart.

Sämsta bok:
Jag måste nog säga KoMo - fastnade inte alls för den och fick tvångsbläddra bara för att jag skulle läsa vidare.

Kommentar:
En bra läsmånad ändå, med 6 lästa hyllvärmare. Det börjar att ta sig på den fronten! Visserligen inga böcker på engelska den här gången men eftersom recex jag har hemma ståendes är på svenska så blir det lite svårt...

Nästa månad:
För 2016 så kommer jag att sätta "låga" mål för att inte bygga upp stress över läsningen & bloggandet (ett inlägg kommer om det) och tänkte då börja med att "bara" försöka läsa 4-5 böcker nu i januari. Förhoppningsvis kanske 1 eller 2 hyllvärmare, men med tanke på att jag fick böcker i julklapp så är det mindre troligt.

Även det här året fortsätter jag med att dra en bok från min TBR-jar (med typ bara gamla hyllvärmare) och månadens bok blev Kyss mig först av Lottie Moggach.




1 kommentar:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!