torsdag 10 september 2015

Six years

Titel: Six years
Författare: Harlan Coben
Förlag: Orion Books
Sidor: 358
Serie: -
Språk: Engelska
Originaltitel: -

Handling från baksidan:
Six years ago, Jake watched Natalie marry another man.
Six years ago he made a promise to stay away.
But now, Natalie's husband has been murdered. And Jake decides that six years is long enough.

At the dead man's funeral, Jake hopes for a glimpse of the love of his life. But it's as though Natalie never existed. Jake finds a different grieving widow in her place... and a deadly secret that threatens to destroy him.

Omdöme:
Jag blev rekommenderad av en utav mina bästa vänner att läsa den här boken då hon tyckte att den var riktigt, riktigt bra. Och vad tyckte jag då? Jo, jag kan bara nicka och hålla med henne, för trots att det kanske inte är en bok som jag vanligtvis läser (boken känns lite åt deckar-hållet - eller gåthållet? , vilket jag typ aldrig läser) så tyckte jag väldigt mycket om den.

Redan från början så är boken spännande, och spänningen bara stiger ju mer frågor som dyker upp vartefter handlingen fortskrider. Man vet verkligen inte vad det är som händer eller har hänt, vilket gör att man sitter som på nålar och bara väntar på att få någon ledtråd till det. Inte ens när det är några få sidor kvar har man fått "hela" svaret utan spänningen är verkligen ända ut till allra sista sidan.

Jag hade väl kanske lite svårt för huvudkaraktären Jake, jag fastnade inte direkt för honom även om jag finner honom tillsammans med t.ex. Natalie och andra karaktärer intressanta och bra att följa så är det ingen som blev min "favorit".
Storyn är riktigt intressant och annorlunda (i alla fall jämfört med vad jag annars brukar läsa) och jag kan faktiskt tänka mig att läsa mer böcker i samma slags tema/genre. Jag kan faktiskt till och med tänka mig att ge några deckare en chans nu när jag fått ett litet smakprov på hur en riktig, välskriven deckare kan vara.

Six years är en bok som jag rekommenderar till er som vill ha en bok fylld av spänning, kärlek och olösta frågor. Handlingen är riktigt intressant och spännande, karaktärerna är värda att följa och språket är briljant.
Det här är absolut inte den sista boken jag kommer att läsa av Harlan Coben.

Bästa karaktär/er:
Natalie kanske?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!