måndag 1 juni 2015

Månadens läs rapport: Maj 2015

Det känns verkligen inte som att det är den 1 juni idag. Inte på vädret i alla fall. En ännu konstigare sak är att jag om ca 2 veckor åker till Samos, Grekland. Längtar otroligt mycket dit!
Okej, tillbaka till vad jag läst den här månaden:

Lästa böcker:

Mitt perfekta liv - Sarah Dessen (omläsning)
En enda hemlighet - Simona Ahrnstedt
Du föll och jag för dig - Lina Stoltz
Kretsen - Maggie Stiefvater (omläsning)
Sovarna - Maggie Stiefvater
Systrars öde - Jessica Spotswood
The Elite - Kiera Cass
The One - Kiera Cass
Echo & Noah - Katie McGarry (omläsning)
Crown of Midnight - Sarah J. Maas
Enklav - Ann Aguirre 
Sista riket - Brandon Sanderson
Ökenblomman återvänder - Waris Dirie


Antal: 13
Svenska: 10
Engelska: 3

Omlästa: 3
Antal sidor: 4897

Recensions exemplar (utan omläsningar): 6
Hyllvärmare: 2

Bästa bok/böcker:
Många nya favoriter den här månaden, En enda hemlighet, Sovarna, The Elite, The One, Crown of Midnight och en gammal favorit i repris (på svenska den här gången alltså): Sista riket. Jag älskade speciellt Kiera Cass två avslutande delar i The Selection och Sarah J. Maas andra del om Celaena.

Sämsta bok:
Alltså, sett till mina förväntningar så föll Enklav en hel del men även Ökenblomman återvänder (som för övrigt var en tankeställare och viktig bok) var inte riktigt i min smak.

Kommentar:
Ja, jag kom över 10 böcker den här månaden! Läste en hel del i början av maj, men sen dalade det igen.

Nästa månad:
Sista proven & inlämningarna i skolan, skolavslutning, en vecka i Grekland = lite fullsmäckat. Men jag ska försöka läsa mer än 10 böcker även denna månad och ska ta med 3-4 stycken ner till Grekland. (Jag har faktiskt köpt böcker typ bara för det tillfället, ops.)

2 kommentarer:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!