tisdag 3 mars 2015

Top Ten Tuesday #28

Eftersom 3 år är en väldigt lång tid sett till hur många böcker som hinner läsas och hur många som hamnar på favoritlistan, så kommer jag bara att ta tio random böcker från min kategori "Dolas favoriter". Men de kommer att ha blivit lästa de tre senaste åren. Åh just det, Top Ten Tuesday hittar ni ursprungligen här.


Ni kan inte veta hur svårt det är att "random" bara ta ut 10 favoriter. Det går seriöst inte.

(utan inbördes ordning)

1. Boktjuven - Markus Zusak

2. Rött uppror - Pierce Brown

3. Jag ger dig solen - Jandy Nelson

4. The Final Empire & The Well of Ascension - Brandon Sanderson

5. Sagan om Is och Eld #1-3 (Game of Thrones) - George R.R. Martin

6. Berättelsen om kungadråparen #1-2 - Patrick Rothfuss

7. Clockwork Angel & Clockwork Prince - Cassandra Clare

8. Unspoken - Sarah Rees Brennan

9. Sätt mig i brand! - Tahereh Mafi

10. The Selection - Kiera Cass

Jag kan kanske ha fuskat lite och tagit med flera delar från samma serie på en punkt. Ops.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!