fredag 6 mars 2015

Bokbloggsjerka 6-9 mars 2015

Förra veckan visste jag inte vad jag skulle svara på frågan (som jag för övrigt glömt av) och skrev då inte alls nåt inlägg. Men den här veckan känner jag att måste det, eftersom jag försöker att inte ha allt för lång tid mellan inläggen här på bloggen :)

För er som vill veta, så drar äntligen innebandyserien igång igen efter några veckors uppehåll (för i princip bara vårt lag då vi fått flyttade matcher) och imorgon är det match mot Vänersborg borta kl 18. Vi kommer förmodligen att komma hem klockan tolv på natten, men det är värt om det är innebandy som står på spel! Om vi skulle vinna alla våra kommande matcher, så skulle vi kunna gå om serieledarna - som vi möter i sista hemmamatchen. Så ja, jag är taggad!!!

jerka11Förlåt för - kanske - helt onödigt fakta om mitt liv, men jag känner att jag har så mycket energi och vet inte vart jag ska göra av med den.

Okej, åter till ämnet, veckans fråga på Annikas bokbloggsjerka är:
Brukar du läsa dedikeringarna som brukar finnas i början eller slutet av böckerna? Vilken är i så fall den mest minnesvärda?

Alltså, ibland gör jag det ibland inte. Det beror på om det är nåt som fångar mitt intresse när man bläddrar fram till det första kapitel eller inte. Det händer oftast om det är en utav mina favoritförfattare och ifall jag är nyfiken på vad de har skrivit. 

Så, jag brukar läsa dedikeringarna om det antingen fångar mitt intresse från första ögonkastet, om det är en bok utav min favoritförfattare och ibland ifall jag läser om mina favoritböcker och vill återuppleva allt.

Mest minnesvärda? Ingen aning. Trots att jag inte läser många så kommer jag inte ihåg en enda. Jag får kolla på era svar i stället & se ifall jag hittar nåt! ^^
Ha en mysig fredag!




7 kommentarer:

  1. Haha, jag glömde också av förra veckans jerka eftersom jag inte visste vad jag skulle skriva... Men så hade jag besök av min pappa också under helgen :P

    Jag läser dem alltid, men kommer aldrig ihåg dem... inte ens om de sticker ut!

    SvaraRadera
  2. Visst är det underligt att man läser men inte minns. Lycka till i morgon.

    SvaraRadera
  3. jag läser alltid dedikationerna, men lägger dem inte direkt på minnet även om de är bra

    SvaraRadera
  4. Jag läser dem alltid, men jag kommer inte heller ihåg dem :)

    SvaraRadera
  5. Jag läser gärna dedikationerna men det är inte ofta jag kommer ihåg dom efteråt!

    SvaraRadera
  6. Jag glömmer de flesta dedikeringar eller håller mig borta från dem i stort sätt då jag för det mesta läser kurslitteratur. Men den mest oförglömliga är från boken The Dirt som jag skrev i min bokbloggsjerka.

    SvaraRadera
  7. Jag läser dem inte. Nåja, kanske någon enstaka ... men minns dem inte.

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!