fredag 5 december 2014

Day 4 - Favorite book of your favorite series

Den här gången tänker jag bara nämna min favoritbok ur 3 serier.

(Jag måste ha läst klart hela serien för att det ska gillas)


  • United We Spy av Ally Carter (Gallagher Academy #6) - alla delar i den här serien är otroligt bra, men om man skulle jämföra första boken och de andra böckerna så tar den sista delen hem priset för hur olik den är från 1:a. Wow, säger jag bara, det är en helt fantastisk utveckling.
  • Yttersta offret av Richelle Mead (Vampire Academy #6) - ni kan nog märka ett mönster här. Sista delen i en serie är alltid en höjdare - oftast. Den knyter - oftast - ihop alla lösa trådar och ger läsaren ett slut en gång för alla.
  • Monstrets dotter av Kristin Cashore (De utvalda #2) - det här är nog min favoritbok i serien, även om 1:a och sista också är bra. 
Bubblare: Femtio nyanser av frihet - E.L. James.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!