torsdag 25 december 2014

Day 26 – A book that changed your opinion about something + Day 27 – The most surprising plot twist or ending

Day 26 - På den senaste tiden så ändrade Lauren Conrads böcker L.A. Candy och Sweet Little Lies min åsikt om reality-show och deras "stjärnor". Det visade mig hur svårt och krävande det egentligen är och att vara kändis har en mörk baksida.

Världens viktigaste kyss av David Levithan ändrade in på min åsikt, men den förstärkte den: att allt kring hbtq ska vara mer rättvist och att de inte ska bli utpekade eller utskrattade. Alltså, hur sjukt är egentligen inte det? Jag hoppas att världen skärper till sig och gör så att alla ska känna att de har ett lika värde, även om alla inte är lika.

Day 27 - Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på den här frågan. Hoppar nog över den...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!