lördag 13 december 2014

Bokbloggsjerka 12-15 december 2014


jerka11Den gångna veckan har det varit fullt upp - det var ju sista veckan innan terminsbetygen sätts. Dessutom är det ju innebandy-VM i Göteborg!!! För ni som vill veta så vann Sverige sin grupp (med Lettland, Tyskland & Finland) och kvartsfinalen mot Estland med 17-0 (!). Och i eftermiddag är det semifinal mot Schweiz. Jag tror att Sverige har en väldigt stor chans att vinna mot Schweiz och gå vidare till finalen imorrn - SOM JAG SKA PÅ! Vet ni hur taggad jag är inför det?!? Hur mäktigt det kommer att vara, man bara wow.

Om vi släpper innebandy-VM och går vidare till Annikas bokbloggsjerka, så är det här veckans fråga:

Veckans fråga kommer från Mia: Är tre ett dåligt betyg? (Gäller betygskalan 1-5. Sortera in trean på motsvarande plats om du använder en annan typ av poängsättning)

Ja, det är ett bra betyg. Om betyget skulle ligga på 2 av 5 bokstaplar så ska ni nog skipa den boken, men en 3:a är en bok som kan vara läsvärd - det beror lite på.

Oftast så blir det en 3:a när jag inte riktigt vet vad jag ska sätta, för då visar det att boken ändå är bra och ifall man tycker den verkar vara bra ska man absolut läsa den och samtidigt visar den att den inte var superduperbra utan mittemellan.

Vill ni ha en filmrecension på Hobbit 3? .




6 kommentarer:

  1. En trea är nånting mittemellan, inte jättebra men inte heller direkt dålig

    SvaraRadera
  2. En bok som får en trea av mig är oftast en helt ok bok och läsupplevelse.

    SvaraRadera
  3. En trea för mig är en medelmåttig bok som jag inte tyckte var dålig men inte heller minnesvärd

    SvaraRadera
  4. En trea är nog ok för det mesta men det beror också på lite vad för bok det gäller. Vissa böcker satsar ju på en trea. Jag menar, det är sällan en lättsmält chicklit kommer upp i toppenbetyg på samma sätt som en riktig roman kan göra och då är ju tre bra.

    SvaraRadera
  5. Jag använder inte betyd själv, men tycker att en trea är ganska bra. det är ett mittemellan betyg som visar att boken var bara och läsvärd

    SvaraRadera
  6. Betyg är inget för mig, jag väljer efter min egen känsla, som kan variera kraftigt! Och i bland är en mellanbok precis det jag vill läsa!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!