måndag 1 september 2014

Månadens läs rapport: Augusti 2014

Skolan har börjat igen och denna vecka drar innebandyn & bowlingen igång på allvar. Så det kommer förmodligen inte bli så mycket läsning framöver tråkigt nog...

Lästa böcker:

Den förskräckliga apan och andra berättelser - Stephen King
Kampen om Järntronen - George R.R. Martin (Game of Thrones #1)
Kungarnas krig - George R.R. Martin (Game of Thrones #2)
Svärdets makt - George R.R. Martin (Game of Thrones #3)
De odödligas hunger - Julie Kagawa
Vingar av glas - Sofie Trinh Johansson
Leva Älska Brinna Dö - Sofie Trinh Johansson
Dans och drömmar - Nora Roberts
Echo & Noah - Katie McGarry
En av grabbarna - Kristan Higgins

Allegiant - Veronica Roth

Antal: 11
Svenska: 11
Engelska: 0

Omlästa: 0
Antal sidor: 5819

Recensions exemplar: 5 (utan omläsningar)
Boktolva: 1/12 (3 redan avklarade så nu 4/12)
Hyllvärmare: 3
Klassiker: 0
Kaosutmaningen: 6 (54 avklarade hittills)

Bästa bok/böcker:
Svärdets makt var helt otroligt bra (eller de böcker jag hittills läst i GoT-serien har ju varit det...). Sen så De odödligas hunger - som var mycket bättre än jag förväntat mig, Echo & Noah var väldigt fin, mörk & underbar och sen Allegiant. Alltså, den boken - det slutet. Jag grät floder när serien var slut på grund av flera saker. Ni får läsa min recension när den kommer...
tyckte jag väldigt mycket om

Sämsta bok:
Stephen Kings novellsamlingsroman var inte vad jag hade väntat mig. Och det var inte åt wow-vad bra hållet utan mer åt wow-vad trög och tråkig.

Kommentar: Jag har nu klarat mitt mål att läsa 100 böcker i år! Trodde nästan att jag inte skulle klara det, men det gjorde jag ändå. Jag hoppas på att jag ska kunna komma över 125 böcker innan året är slut men det kan bara tiden utvisa.

Nästa månad: Försöka bocka av fler "gamla" recex, mer författare på Boktolvan för att också klara tre på tre-utmaningen och hinna läsa alla de recensions exen som kommer ut nu under hösten. Men också ta det lugnt för att hinna med skolan, innebandyn & innebandyn. Hej hopp, vad fullspäckat schemat blev...


2 kommentarer:

  1. Jag orkar aldrig göra månadssammanfattningar -.-
    Jag har verkligen inte läst mycket i sommar! Har nog köpt fler böcker än jag läst xD
    Och jag får inte mer tid med skolan och kulturskolans invigningskonsert :0

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat med de hundra böckerna! :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!