fredag 1 augusti 2014

Månadens läs rapport: Juli 2014

Sommarlovet är snart över (om 18 dag mer eller mindre exakt) och det känns hur trist som helst. Men sommaren är ett bra tillfälle till att läsa och jag har läst böcker som ska läsas, men även låneböcker och omläsningar som jag inte kunde låta bli.

Lästa böcker:

Stad av aska - Cassandra Clare
The Golden Lily - Richelle Mead
Unspoken - Sarah Rees Brennan
Insnärjd - Gena Showalter
Befriad - Gena Showalter
Förvrängd - Gena Showalter
The Maze Runner: I dödens labyrint - James Dashner
Clockwork Angel - Cassandra Clare
Clockwork Prince - Cassandra Clare
Etiquette & Espionage - Gail Carriger
Chanslös - Gail Carriger (omläsning)
Hemlös - Gail Carriger (omläsning)
Jane Eyre - Charlotte Brontë (seriealbumet)
Vindens namn del 1 - Patrick Rothfuss
Vindens namn del 2 - Patrick Rothfuss
En vis mans fruktan del 1 - Patrick Rothfuss
En vis mans fruktan del 2 - Patrick Rothfuss

Antal: 17
Svenska: 12
Engelska: 5

Omlästa: 2
Antal sidor: 6559

Recensions exemplar: 5 (utan omläsningar)
Boktolva: 2/12 (1 redan avklarad så 3/12)
Hyllvärmare: 6
Klassiker: 1
Kaosutmaningen: 6 (48 punkter avklarade sammanlagt hittills)

Bästa bok/böcker:
Svåraste gången att bestämma mig hittills tror jag... 
I början av månaden läste jag Unspoken som är en klar favorit, sen så läste jag Clockwork Angel och Clockwork Prince som var superduperfantastiska båda två och nu i slutet av månaden så läste jag ut de två första delarna i Patrick Rothfuss serie som nog tar hem priset efter att bekommit en utav mina absoluta favoritserier och författare inom episk fantasy-genren. Så alla dessa böcker är mina favoriter denna månad!

Sämsta bok:
Jane Eyre var väl ett helt okej seriealbum, även jag inte riktigt fattade vinken med grafiska romaner...

Kommentar:
Wow, vilken bra läsmånad! 17 böcker - det är på delad första plats om man kollar räkningen för varje månad under 2014. Jag hoppashoppashoppas att läslusten fortsätter att stanna så att jag kan bocka av fler olästa böcker i hyllan. 

Nästa månad: 
Försöka fortsätta som med den här månaden, men måste också tänka lite mer på skolstarten och så. Jag ska försöka att läsa någon författare på Boktolvan, gamla recensions ex och några låneböcker som jag reserverat. 

3 kommentarer:

  1. Hur hinner du med att läsa så många böcker? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt ingen aning... :P
      Jag läser när jag har tid (och tid finns det gott om på sommarn) och sitter ofta (för) länge på kvällen.

      Radera
    2. Hahaha, okej. :) Du måste verkligen läsa snabbt (och mycket för den delen), själv läser jag ganska långsamt. :P

      Radera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!