torsdag 3 juli 2014

Min så kallade kärlek

Titel: Min så kallade kärlek
Författare: Shannon Stacey
Förlag: Harlequin (Tack för boken!!)
Sidor: 313
Serie: Familjen Kowalski #3
Språk: Svenska
Originaltitel: Yours to Keep

Handling från förlaget:

Kan en påhittad fästman förvandlas till den rätte?
Emma behöver en man, och det snarast! Hon är inte intresserad av romantik - det är hon alldeles för upptagen för - men hennes farmor är på väg till staden och hon kommer att ha oändligt många frågor om Emmas (stillastående) kärleksliv.Sean Kowalski har knappt hunnit hem från sin tid i armén innan Emma rekryterar honom som sin fästman på låtsas. Han tycker egentligen inte om att vilseleda någon men attraheras av den hetlevrade brunetten. Lite kyssar för att spela med kan väl inte skada? Han skulle ändå aldrig falla för en tjej med så djupa rötter i en stad han inte kan tänka sig att bo i. Men när de oskyldiga kyssarna framkallar riktigt explosiva gnistor inser Emma och Sean att deras hopsnickrade historia kanske kan leda till ett lyckligt slut trots allt ...

Omdöme:
Shannon Stacey är en författare som direkt åker upp på både att-läsa-listan och favoritförfattare-listan. Och jag kan säga att hon platsar där lika bra som alla andra som finns favorit-listan. Jag kunde inte släppa ifrån mig boken någon endaste gång, jag ville bara fortsätta att läsa & läsa, tills det inte fanns någon mer sida att sitta och njuta av. 

Jag skulle nog kunna läsa om boken och fortfarande hitta nya grejer att skratta över. Humorn är så bra den kan bli och romantiken är lika bra den.
Emma är en karaktär som bara kan beskrivas med några ord; galen, rolig & hysterisk. Japp, det är hon i ett nötskal. Men jag gillade henne väldigt mycket ändå, jag känner faktiskt igen mig själv lite i henne. Som att hon är väldigt pedantisk och ordningsam, jag kan aldrig ha något ogjort och bara släppa det. 

Sean är den typiska manliga kärleksintresset, även om det från början inte är ett kärleksintresse för Emma så blir det det för mig i stället. Jag tycker om hans små lappar med saker om honom och tycker att det blir så fint att skapa något eget sätt att kommunicera. 
Hela familjen Kowalski, den är ungefär likadan som Nora Roberts serie om Stanislaski. Släkten är enorm och alla är väldigt lojala till varandra, skämtar med varandra hela tiden och plågar samtidigt varandra till döds. Hela den familjen är totalt galen!
Eftersom jag är en hopplös romantiker tyckte jag väldigt mycket om Emmas idé även om den var totally crazy, och jag hoppades hela tiden på att hon & Sean skulle ändra sig kring sina känslor.

Shannon Staceys språk är väldigt fint och man bara glider med in i berättelsen. Boken har verkligen sin charm, humor & romantik. Jag kunde inte få nog av den! Som tur är, eller tur och tur mer otur, så är det här den tredje boken i serien om Familjen Stanislaski. Vilket betyder att jag återigen har lyckats hoppa över de första delarna. Men som tur är har jag dem redan hemma, så direkt efter att jag skrivit klart den här tidsinställa recensionen kan jag börja läsa i dem också!

Min så kallade kärlek är en bok som passar alla ni som älskar kärleksböcker med mycket romantik, humor & familjerelationer. Boken har en charm & humor som nästan slår allt och man kan inte släppa ifrån sig boken, utan måste läsa klart till sista sidan. Karaktärerna är fantastiskt roliga, kärleksfulla & ibland totalt galna. Detta är en bok som passar perfekt till en mysig sommarläsning i hängmattan eller på stranden.

Bästa karaktär/er:
Alla!

Andra delar i serien:
1. Bara för dig
2. Ett nytt liv
3. Min så kallade kärlek


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!