tisdag 22 juli 2014

Bibliotek- och bokhandelsbesök

Det är sommarlov och jag väntar fortfarande på att få hem Stad av glas från Bonnier Carlsen. Får hoppas att den kommer imorgon. Men i alla fall, i fredags så var jag & familjen i Hjo och åt glass + kollade in Bobs (bokhandels) rea där i princip alla böcker kostade 25 kr styck. Vilket kap alltså!!

Jag kunde såklart inte går därifrån utan ingen bok alls, så efter ett tag letande bland böcker som jag inte ville ha så hittade jag äntligen 2 böcker som jag verkligen ville ha: Carrie och Varsel av Stephen King. Ser verkligen framemot att få läsa böckerna och återigen drömma några mardrömmar om hemska saker, yay!

Och igår (måndag ifall nån undrar, men det är ändå inte värt att nämna för måndagar är oftast ingen bra dag) så var jag inne på biblioteket här i stan och jag höll på att gå vilse bland alla hyllar, eftersom jag inte hade varit där på flera månader-ett år och dem hade möblerat om allting så jag stod där som ett fån bland gör själv-böcker. Ironisk va? Egentligen så hade jag bara tänkt gå in och kolla lite, men det slutade med att jag fick cykla hem med 6 stycken tunga, tjocka böcker som bara låg där i min cykelkorg och gjorde så att det blev ännu varmare att cykla hem i 30 graders värme.
Böckerna som fick följa med mig hem var:

  • Vindens namn del 1 & 2 av Patrick Rothfuss - Som är första delen/delarna i Berättelsen om kungadråparen 
  • En vis mans fruktan del 1 & 2 av Patrick Rothfuss - Som är de följande delarna i serien
  • Vingar av glas & Leva Älska Brinna Dö av Sofie Trinh Johansson - Som är andra och tredje delen efter Halvblod som är en svensk vampyrserie skriven av en svensk författarinna som jag dessutom har haft kontakt med!! 
Ja, som ni ser - det blev bokstavligen ett tungt besök på biblioteket. Och till råga på allt så reserverade jag en John Green-bok och första delen i Mistborn av Brandon Sanderson. Helt otroligt att jag hade lyckats hålla mig hela sommaren och hade minskat ner min olästa hög rejält och vips så har jag 8 (+2 reserverade) böcker till att läsa varav 6 (+2 reserverade) är låneböcker och ska vara inlämnade om en månad. Bra jobbat, Vilma. 

Jag läste på Annas blogg Boktycke att hon verkligen tyckte om Mistborn-serien och Patrick Rothfuss böcker och eftersom hon & jag har väldigt lik boksmak ville jag väldigt gärna läsa dem! Så ja, jag är taggad på att läsa Vindens namn del 1 ikväll!

Har ni läst någon utav böckerna jag nämnt här ovan? I så fall vilken/vilka och vad tyckte ni om dem? 


1 kommentar:

  1. Åhh, hoppas att du också gillar Vindens namn och Mistborn! Det tar tid att komma in men när man väl är inne i berättelsen så är de helt fantastiska!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!