tisdag 10 juni 2014

Top Ten (Tuesday #16) nylästa böcker hittills det här året

Tisdag och den sista "normala" skoldagen, men när är skoldagar onormala egentligen?
Denna veckan är det Top Ten bästa böcker som du har läst hittills det här året! Hm, det kan nog vara lite svårt att luska fram sina favoriter...

Utan inbördes ordning, här är mina topp 10 bästa böcker 2014 - hittills.
Jag har så många favoriter från det här året och tar de första bästa jag kommer på bara!


  1. Sätt mig i brand! - Tahereh Mafi
  2. The Selection - Kiera Cass
  3. Dödens trubadur - Fredrik Lindblom
  4. United We Spy - Ally Carter (eller hela serien egentligen!)
  5. Eleanor & Park - Rainbow Rowell
  6. Att våga falla - Nora Roberts
  7. Våga älska - Nora Roberts
  8. Sista striden - Rachel Vincent
  9. Prodigy - Marie Lu
  10. Drömtjuvarna - Maggie Stiefvater
Vissa utav dem här böckerna kanske inte är mina absoluta favoriter, utan mer gillar. Men det är +26-27 grader ute och jag orkar inte tänka. Allvarligt talat; borde det inte vara förbjudet att tänka såna dagar som denna? Jag tänkte gå ut & sola lite nu för att bli bruuun och inte gå i massa farliga, cancerframgivande solarium. No offense mot er som gör det, men jag gillar det inte bara helt enkelt!

Vilka är era favoritböcker som ni läst hittills det här året?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!