fredag 2 maj 2014

Månadens läs rapport: April 2014

När det här inlägget kommer upp (vilket borde vara fredag den 2 maj) så befinner jag mig Stockholm! Och jag kommer hem imorgon sent på kvällen. Får se om det kanske kommer upp något inlägg om något bokrelaterat som jag fått med mig hem...
Lästa böcker:

Den hemsökta skogen - John Flanagan
Macindaws fästning - John Flanagan
Fången i Arrida - John Flanagan
Clonmels kungar - John Flanagan
Betvingade - Simona Ahrnstedt (omläsning)
De skandalösa - Simona Ahrnstedt (omläsning)
Sårad i ödemarken - John Flanagan
Kejsaren av Nihon-Ja - John Flanagan
De glömda berättelserna - John Flanagan
Prodigy - Marie Lu
Dödens trubadur - Fredrik Lindblom
Vän med förmåner - Kristan Higgins
Mångalen - Kristan Higgins
Fiskelycka - Kristan Higgins
Kom och ta mig! - Victoria Dahl
Prata omkull mig! - Victoria Dahl
Det handlar om dig - Sandra Beijer


Antal: 17 
Svenska: 17
Engelska: 0

Omlästa: 2
Antal sidor: 6370 (typ, blev fel i beräkningarna och orkade inte räkna om)

Recensions exemplar: 15 (utan omläsningar)
Boktolva: 0/12 (1 redan avklarad)
Hyllvärmare: 0
Klassiker: 0
Kaosutmaningen: 4 (30 avklarade punkter hittills)

Bästa bok/böcker:
Dödens trubadur imponerade stort och bekom en ny fantasy-favorit. Men jag älskar också Spejarens lärling - serien, men det är ju så många böcker att välja mellan...men Fången i Arrida var nog den bästa delen. Jag gillade också Victoria Dahls böcker väldigt mycket!

Sämsta bok:
Det handlar om dig var en bra bok, men inte min typ av bok. Den är helt klart speciell men jag fastnade inte riktigt för den helt enkelt.

Kommentar:
En helt okej månad med 17 svenska lästa böcker varav 2 omläsningar. Åtminstone bra att jag minskar rec-exen! 

Nästa månad:
Läsa åtminstone 1-2 böcker på engelska och se till att recensions ex minskar drastiskt. Vill även att jag ska läsa minst 10 böcker, men det går som det går!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!