söndag 9 mars 2014

Doft av frihet

Titel: Doft av frihet
Författare: Nora Roberts
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 309
Serie: Familjen Stanislaski #2
Språk: Svenska
Originaltitel: Luring a Lady

Handling från baksidan:

Från skilda världar kommer de...
Sydney Hayward och Mikhail Stanislaski. Hon är den kontrollerande isdrottningen som aldrig visar sina känslor. Han är hennes raka motsats; känslosam och intensiv.

Sydney har ärvt sin farfars fastighetsbolag, men ingenting i hennes privilegierade uppväxt har förberett henne på att sitta vid rodret i familjeföretaget. Det ansvar som nu har lagts på hennes axlar är så tungt att det inte finns plats för komplikationer i hennes liv. Och Mikhail Stanislaski är definitivt en komplikation. Som snickare och konstnär har han både fötterna på jorden - och huvudet en aning bland molnen.

Men trots att han kommer från en värld så långt ifrån Sydneys som man kan tänkta sig har Mikhail något hon upptäcker att hon avundas. En familj som bryr sig. Värme, närhet och ett liv fyllt av kärlek. Samma saker som han vill ge henne - och som hon har svårt att motstå...

Omdöme:
Jag har ju redan läst de 2 sista delarna om Stanislaski: Kärlekens musik och En dans på rosor, så jag tänkte varför inte försöka börja att läsa från början, men icke så Nicke. Första delen Ett löfte till Natasha fanns inte inne, men jag frågade efter andra boken i stället då. Alltså den här. Och jag är glad att jag tog chansen, för den här boken är bara så bra!

Jag fastar direkt för hela kärlekshistorien, språket, karaktärerna, handlingen och allt annat! Nora Roberts har verkligen talang för att skriva böcker - speciellt kärleksromaner. Hon bygger upp det så bra; de gillar oftast inte varandra i början utan försöker undvika varandra. Vilket inte går så bra, och det slutar till slut med att de börjar lära känna varandra ännu bättre och fattar tycke för varandra. Hjälp, vad många "varandra" det blev nu! Aja, så kan det bli...

Sydney är den kalla och stenhårda kvinnan som helt plötsligt måste driva sin farfars fastighetsföretag. Och Mikhail - snickare och konstnär, som har fötterna på jorden och tar hand om dem han tycker om.
Jag älskade boken från första sidan till sista sidan. Jag ville bara veta mer och mer om Sydney & Mikhail, då både är väldigt intressanta karaktärer. Att Sydney aldrig riktigt fått ha en familj är riktigt sorgligt & hemskt tycker jag. Det blev förmodligen en stor omställning för henne att helt plötsligt komma in i den stora, högljudda familjen Stanislaski. En familj som jag själv avundas...
Mikhail är den typiska Stanislaski-killen, men jag gillar honom verkligen. Att karaktärerna helt plötsligt pratar på ukrainska - eller ganska så ofta då dem svär, är oerhört kul!

Jag vill inte och kan inte skriva för mycket om Doft av frihet för jag har redan läst ut de två andra delarna som kommer efter den här och blandar just nu ihop alla mina åsikter.
Men sammanfattningen är att den här boken är absolut inte något undantag från Nora Roberts andra böcker. Hon levererar elegant & med stil en ny roman fullspäckad med kärlek, passion, humor och familjekänslor.
Rekommenderas varmt!

Bästa karaktär/er:
Sydney & Mikhail! (Som vanligt så är det paret som är favoriterna)

Andra delar i serien:
1. Ett löfte till Natasha
2. Doft av frihet
3. Förälskad i Rachel
4. Att våga falla
5. Kärlekens musik
6. En dans på rosor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!