torsdag 27 februari 2014

I min brevlåda #55

Japp, nu så var det dags igen för ännu ett I min brevlåda-inlägg. Egentligen så fick jag Nora Roberts-böckerna igår, men gjorde inte ett nytt IMB-inlägg direkt efter samma inlägg dagen innan. Och idag så fick jag glädjen att få en överraskning till bok: Kleptomania av Kristina Hård - som är en svensk författarinna! Hon debuterade år 2009 med boken Alba (science fiction) och har även gett ut Himalayabreven på förlaget Kabusa Böcker.
Kleptomania är första boken i serien Arvet efter Kaiser. 

Handlingen på baksidan av boken:
Linus Kaiser har lyckats. Hans luftskeppsimperium är en enorm framgångssaga. Men sanningen börjar komma ikapp honom. Svarta skuggor tornar upp sig - människa eller djur är på jakt efter det som tillhör dem.

Ingra Varg kommer till huvudkontoret Kaisertorn utanför Stockholm, och får tillträde till Linus privata våningar högst upp i glaskomplexet. Hon vill veta sanningen bakom framgången och varifrån pengarna kom.

Ingen anar priset Linus Kaiser fått betala för sin girighet...

***
Om du tycker att boken låter spännande, så kommer den ut någon gång i mars utav Styxx Förlag. Recensions datumet är 21 mars, jag får se om jag har läst den tills dess, men den verkar vara bra vilket gör att den hamnar högre upp på att-läsa-listan.
Sen som ni har sett på bilden har jag fått hem 4 böcker från Harlequin:
Våga älska
  • Våga älska av Nora Roberts - som är den fjärde & sista delen i serien om bröderna MacKade
  • Doft av frihet av Nora Roberts - som är andra delen i serien om familjen Stanislaski
  • Förälskad i Rachel av Nora Roberts - som är den tredje delen i serien
  • Att våga falla av Nora Roberts - som är den fjärde delen
Jag har redan börjat läsa i Våga älska - kunde inte låta bli. Tänkte sitta och läsa nån timme, eller två nu. 
Imorgon dyker svaret upp på bokbloggsjerkan (som vanligt) och ska även fixa en recension på Den mörkaste lögnen till helgen. Kanske även någon recension på Våga älska...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!