fredag 7 februari 2014

Bokbloggsjerka 7-10 februari 2014

Äntligen så är det sportlov! Jag slutade skolan idag 15:40, vilket inte var så roligt när man är jättetrött på skolan efter 3 prov & massa läxor.
Jag startar sportlovet med bokbloggsjerkan som hålls utav Annika!jerka11

Veckans fråga:
Hur håller du reda på alla böcker som du har läst? Förlitar du dig helt på din blogg eller har du en backup plan att dela med dig av?

Jag skriver, som ni kanske vet, upp alla böckerna jag läser (både nya böcker & omläsningar) under fliken "Läst 2014". Och det har jag gjort nu sedan slutet av 2012, och tänker (iallafall) nu fortsätta med det här på bloggen! Jag förlitar mig faktiskt helt & hållet på min blogg, och hoppas på att den aldrig kommer att krascha eller raderas av något mystiskt skäl, eller något liknande. För om det skulle hända, så skulle allt bara *poff!* vara borta, allt från mina läslistor till recensioner. Vilket inte skulle vara så bra :/

Jag har tänkt flera gånger att jag skulle börja skriva upp vilka böcker jag har läst o så, men det har aldrig blivit av för 1. det skulle ta rätt så lång tid att skriva upp (för hand alltså) alla böcker jag redan har läst 2012, 2013 & 2014, och 2. så skulle jag förmodligen tappa bort den lappen också. Så nej, jag håller mig bara till bloggen & har ingen backup plan alls.

Några tips på någon bra backup plan? 

10 kommentarer:

  1. Jag håller mig också till bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Ja det skulle inte vara kul om bloggen krashade så alla recensioner och sånt försvann! :/

    SvaraRadera
  3. Ja, vad tråkigt det skulle vara om bloggen kraschade och recensionerna och andra listor försvann för alltid :/ Jag skulle nog inte heller orka skriva allt för hand, däremot skulle jag kanske fixa ihop något kort i word, skriva ut och samla dem i en mapp eller liknande. Då har man åtminstone på bloggen och i pappersformat.

    SvaraRadera
  4. Jag håller mig till min blogg, även om jag skulle vilja göra något mer.

    SvaraRadera
  5. Nej bloggen får inte krascha men man kunde backupa sina läslistor

    SvaraRadera
  6. Bloggen räcker bra för mig också!

    SvaraRadera
  7. Man kan ta backup på bloggen så man i alla fall inte blir av med allt om Blogger skulle göra något konstigt.

    SvaraRadera
  8. Usch, hemska tanke om bloggen skulle krascha och allt bara är borta. Jag ska nog ta och göra en backup snarast. :)

    SvaraRadera
  9. Jag har alla mina boklistor i Excel också. Du kan ju kopiera allt som står under dina läst-flikar och klistra in som oformaterad text i både Excel och Word, så har du allting sparat på datorn också :) Fullkomligt onödigt att skriva upp allt igen när klipp och klistra funkar bra ;)

    SvaraRadera
  10. Jag är hopplös på att komma ihåg vad jag läst. Händer ofta att jag köper en ny bok och efter några kapitel inser jag att jag redan läst den... Jag behöver hjälp för minnet. Jag kör excel, funderar på Book Collector och numer recenserar jag alla böcker jag läser på min blogg.

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!