onsdag 22 januari 2014

Out of Sight, Out of Time

Titel: Out of Sight, Out of Time
Författare: Ally Carter
Förlag: Orchard Books
Sidor: 323
Serie: Gallagher Academy #5
Originaltitel: Out of Sight, Out of Time

Handling från baksidan:
OBS! Handlingen kan innehålla spoilers från tidigare delar i serien!

Normal. I liked the sound of that. Sure, as the daughter of two secret agents and a stundent at a classified and highly dangerous school, I didn't really know what normal meant, but that didn't matter. Normal was my new mission.

Cammie wakes up in an Alpine convent having lost her memory of the whole summer. She and her friends must travel to the other side of the world, trying to piece together the clues that Cammie left behind. But there are people hunting Cammie - people who will stop at nothing to protect their secrets...

Omdöme:
Jag tycker att ni ALLA ska ge den här serien en chans. För den är helt fantastisk! För varje bok får man reda på nya saker - samtidigt som nya mysterier dyker upp - och man får reda på ännu mer om Cammie. Man ser henne mycket mer in action och jag gillar det verkligen! Den här serien har utvecklats riktigt mycket från första boken - söt och oskydlig - till nu den näst sista boken - mörkare och ännu mer spänning.

Jag kunde knappt släppa taget om den här boken. Jag ville - behövde - få reda på vad som skulle hända, varför Cammie hade förlorat hennes minne och vad alla döljer. Spänningen höll på att ta kål på mig flera gånger om, man bara satt där och läste för att få en liten ledtråd till något och sedan när man tror att man har rätt, så tar allt en helt ny vändning. Så man kunde bara luta sig tillbaka och läsa, för man visste aldrig vad som skulle komma härnäst.

Jag blev lite trött på Cammie i den här boken, för att hon hela tiden ville veta varför & vad hon hade upptäckt under sommaren, även om hennes mamma och moster hela tiden sa åt henne att låta det vara, att det förmodligen var något så hemskt att hon hade förträngt det. Men nähe då, hon skulle prompt ta reda på det. Och jag kan ändå inte klandra henne, jag skulle också ha blivit smått tokig om jag fick tillbaka mitt minne.

Slutet i boken måste vara det allra bästa, kan nog läsa om det gång på gång och få uppleva spänningen & skräcken igen. Den bästa delen i hela boken var helt klart SPOILER (Cammies självmord). SLUT!
Jag skulle kunna skriva massor om den här boken, men eftersom den är den näst sista delen så vill jag inte spoila något och sparar mina åsikter till recensionen på sista boken: United We Spy. Jag kan knappt vänta tills jag får börja läsa i den & får återse Cammie, Zach (!), Bex, Liz & Macey. Måste-måste-måste läsa den snart!

Bästa karaktär/er:
Cammie & Zach!

Andra delar i serien:
1. I'd Tell You I Love You, But then I'd Have to Kill you
2. Cross my Heart & Hope to Spy
3. Don't Judge a Girl by Her Cover
4. Only the Good Spy Young
5. Out of Sight, Out of Time
6. United We Spy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!