söndag 19 januari 2014

Only the Good Spy Young

Titel: Only the Good Spy Young
Författare: Ally Carter
Förlag: Orchard Books
Sidor: 304
Serie: Gallagher Academy #4
Originaltitel: Only the Good Spy Young

OBS! Handlingen kan innehålla spoilers från tidigare delar!

Handling från baksidan:
I thought I was prepared for the most scary situations. I've been almost kidnapped twice, fake kidnapped once, target by one                terrorist organisation and two very cute boys. But this moment was truly terrafying...

Cammie "The Chameleon" knows by now than even she can't hide from danger. But when she discovers that her best-loved ally is a rogue double agent, Cammie begins to question her trust in everyone around her - and even in her own heart...

Omdöme:
Just nu kan jag knappt vänta tills jag har läst ut sista boken, United We Spy, och har fått reda på alla hemligheter och vad som är sant eller inte. För ärligt talat, det tar snart kål på mig. 
Hela serien börjar att bli mörkare och mörkare. Mer action & ännu mer spänning har Ally Carter slängt i Only the Good Spy Young och jag bara älskar't! Jag vill bara läsa mer och mer, läsa om Cammies och hennes kompisar egna hemliga uppdrag och deras planering. Allt är så himla bra gjort!

Cammie har fortfarande inte utmärkt sig jätte mycket, trots att hon är huvudpersonen. Men man ser att hon utvecklas för varje bok nu och man börjar se att hon faktiskt är den spionen som alla snackar om. Hon har fått slåss mer för sitt liv och man har börjat att se henne som en riktigt bra spion men hon är inte riktigt där än. Men det är fortfarande 2 böcker kvar i serien och jag hoppas av hela mitt hjärta; att hon faktiskt utvecklas till den fantastiska spion hon faktiskt är. Liz är hur cool som helst, och jag tycker faktiskt att hon är nog den som briljerar mest i den här boken. Och hennes "oopsy daisy" får mig alltid att skratta, hon är lite klumpig men hon är också den smartaste personen i boken, enligt mig. Hoppas att man får läsa mer om hur hon fixar allt i nästa bok också! Bex & Macey är lika coola som vanligt, och man får verkligen se hur mycket dem bryr sig om Cammie. Haha, de är faktiskt lite som De tre musketörerna när dem kommer till Cammies undsättning. ;D

Zach är fortfarande kill-favoriten och jag hoppas hoppas hoppas på han & Cammie. Vill läsa mer om honom och få ta del av hans historia. Men han försvinner alltid lika fort som han dyker upp, så det är lite svårt att få reda på något då. Han sjönk ändå liiite i mina ögonen i den här boken. När man inte fick någon minsta lilla ledtråd (inte nån som jag i alla fall hittade) så drog jag mina egna slutsatser, vilket inte var så bra för Zach. Som tur var hade jag ändå (delvis) fel och jag gillar honom igen.

Slutet var verkligen spännande. Tänker öppna nästa bok på direkten och återigen hoppa in i Cammies värld! Gallagher Academy är en riktigt-riktigt-riktigt bra serie som jag tycker att ALLA ska läsa! Åtminstone ge första boken en chans, för vem vet? Du kanske kommer att älska den här serien lika mycket som jag. En serie med konceptet spioner och skolor som utbildar spioner. Kan det bli bättre? Nä, tänkte väl det. Så ta dig till närmaste bokhandel/bibliotek och ta tag i den här boken! För den är superbra!

Bästa karaktär/er:
Zach och även Liz denna gång!

Andra delar i serien:
1. I'd Tell You I Love You, But then I'd Have to Kill You
2. Cross my Heart & Hope to Spy
3. Don't Judge a Girl By Her Cover
4. Only the Good Spy Young
5. Out of Sight, Out of Time
6. United We Spy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!