tisdag 7 januari 2014

Don't Judge a Girl by Her Cover

Titel: Don't Judge a Girl by Her Cover
Författare: Ally Carter
Förlag: Orchard Books
Sidor: 288
Serie: Gallagher Academy #3
Originaltitel: Don't Judge a Girl by Her Cover

OBS! Kan innehålla spoilers för tidigare delar i serien!

Handling från baksidan:
Here's the thing about covert operations: bad things happen when you least expect them. The enemies don't give you a heads-up. And they never let you stop to put on comfortable shoes.

A spy-in-training, Cammie Morgan has a cover for every occasion. But what happens when she is forced to break it to save her best friend, Macey? Cammie and her friends are determined to hunt down the group that threatens to tear their secret sisterhood apart. This time it's personal.

Omdöme:
Jag. Är. Fullkomligt. Kär. I. Den. Här. Serien!
Jag älskar att få komma in i Cammies värld som är full av killproblem & allt som har att göra med spioner. Ally Carter kan man säga har snabbt blivit en utav mina absoluta favoritförfattare och om hon fortsätter att skriva så bra som hon har gjort hittills, kommer hon att stanna i mitt hjärta också.

Första boken i serien var väldigt oskyldig & söt, den var väldigt underhållande och mysig att läsa.
I andra boken försvann det oskyldiga och blev mer "mörkare".
Och nu tredje boken har man kommit in i spionvärlden igen, fast nu med en mörkare och hemska historia som utspelar sig. Man lär känna Cammie ännu bättre, man får se henne mer "in action" och det händer mycket mer saker än i de tidigare böckerna.

Cammie är ingen huvudperson som utmärker sig väldigt mycket från mängden, i stället smälter hon in mer bland alla andra, precis som en kameleont ska göra. Hennes bästisar Bex, Liz & Macey är nästan mer spännande än hon själv. Men vet ni vad? Det gör absolut ingenting. För hennes tankar är himla roliga (o ibland lite dumma) att man sitter där och skrattar åt henne och vill inte låta någon annan ta huvudrollen. Något som jag gillar lite mindre med henne är hennes killproblem, även om det kanske inte är så jätte många killar insyltade i det, så blir det ändå lite tråkigt i längden med hennes problem.
Zach är nog en utav mina favvokaraktärer i den här boken sedan han kom in i andra boken: Cross my Heart & Hope to Spy. Han är så himla fantastisk (min åsikt) och jag tycker det är ganska roligt att så fort han dyker upp försvinner han igen. En spion rakt igenom!
Om han helt plötsligt skulle försvinna från serien vet jag inte om jag skulle vilja fortsätta läsa eller inte. För jag skulle sakna hans samtal med Cammie ("Gallagher Girl") och hans sarkastiska kommentarer. Jag skulle förmodligen inte överleva då.

Men som tur är verkar det i alla fall inte som att han ska försvinna. Hoppas jag.
Något som jag hoppas Ally Carter utvecklar i de kommande böckerna är själva spiongrejen. Jag vill veta mycket mer om det i stället för allt om Cammies killproblem. Så är det något jag hoppas på så är det det!

Ni som inte har läst den här serien: GÖR DET! Även om ni inte läser på engelska så ofta, så går det väldigt enkelt & snabbt att komma in i boken och när man väl har gjort kan man inte slita sig. Så ta chansen och läs den här serien, jag är nästan säker på att du skulle älska den!

Bästa karaktär/er:
Zach, helt klart!

Andra delar i serien:
1. I'd Tell You I Love You, But then I'd Have to Kill You
2. Cross my Heart & Hope to Spy
3. Don't Judge a Girl by Her Cover
4. Only the Good Spy Young
5. Out of Sight, Out of Time
6. United We Spy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!