onsdag 25 december 2013

Julklappar & Läs-a-lot

Hej hej på er! Hoppas att ni fick en toppenbra julafton igår med julmat, julgodis, glögg, julklappar o såklart Kalle Anka! Vissa av er kanske precis har gått upp & er avundas jag verkligen just nu. Jag fick gå upp kl 9 för att vi skulle träning (!) kl. 10.30. Hur kul är det med det på juldagen?!? Aja, nu är det gjort & känns riktigt bra. Tänkte sätta mig och kolla på Pitch Perfect sen, som jag fick i julklapp!
Soul Screamers, Volume Two: My Soul to Keep\My Soul to Steal\Reaper
Sen så fick så jag såklart även några böcker, som jag är jätte nöjd med! 

Jag fick Soul screamers Volume 2 - Rachel Vincent som innehåller tredje boken - My Soul to Keep - och fjärde boken - My Soul to Steel - och även mellanboken 3.5 som heter Reaper. Jag gillade verkligen första volymen och det är ju riktigt bra med 2 (+½) böcker i en! Tycker även att omslaget är riktigt snyggt! Passar kanske inte så jätte bra ihop med omslaget till första volymen, men det syns på nåt sätt att böckerna fortfarande hör ihop.

Cross My Heart and Hope to SpySen så fick jag även andra, tredje, fjärde o femte boken i Gallagher Academy av författaren Ally Carter. Jag blev jätteglad när jag öppnade paketet och såg att alla böckerna! Vilken fantastisk känsla! Titlarna på Ally Carters böcker är ganska ovanliga - och väldigt långa. Första boken I'd tell you I love you, but then I'd Have to Kill you gillade väldigt mycket, och den var väldigt lättläst & rolig att läsa. Ser verkligen framemot att få läsa de andra delarna! Jag tror att jag ska börja på andra boken  Cross my Heart & Hope to Spy så fort jag har läst ut Skugglandet (av Alyson Noel) som jag dessvärre precis börjat på. 
De andra titlarna är:
3. Don't Judge a Girl by her Cover
4. Only the Good Spy Young
Don't Judge a Girl by Her Cover5. Out of Sight., Out of Time

Sjätte delen heter United We Spy.

Även böckernas omslag i den här serien gillar jag väldigt, väldigt mycket. Dem passar så bra ihop med varandra & man ser verkligen att det är en serie! Gillas!

Sen så fick jag ju Pitch Perfect som jag nämnde förut, dansspelet Just Dance 2014, pengar, smink, fotoram, godis & massa annat. Tack mamma & pappa, mormor & morfar, älskar er!

***
Jag tänkte bara skriva lite kort om att nu har Läs-a-lot: Julen 2013 dragit igång och håller på mellan 25 december (idag) till 1 januari kl. 0.00. Jag läste ut Blå måne imorse som är andra delen Alyson Noels serie De odödliga

Mitt inlägg & mina mål hittar ni HÄR.

Mina mål var att: 
- Läsa 3 böcker
- Avsluta en serie
- Läsa 1 rec-ex
Det svarta hjärtat- Läsa en bok på engelska

Så jag har redan läst 1/3 böcker & hade tänkt att läsa Det svarta hjärtat - Holly Black, eftersom den är den avslutande delen i hennes serie Berörarna. Och både den boken och Blå måne är rec-ex så det målet är redan avklarat! Ni kan nog gissa vilken bok jag kommer att läsa på engelska...
Om inte så ta en look på vilka böcker jag fått och se om ni får någon hint om vilken jag tänker läsa!

Vad fick ni i julklapp? Något bokigt? 
Är ni med i läs-a-lot utmaningen? I så fall - vilka mål har du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!