onsdag 13 november 2013

Krigarens själ

Titel: Krigarens själ
Författare: Michelle Willingham
Förlag: Harlequin (tack för boken!)
Sidor: 304
Serie: Klanbröder #1
Originaltitel: ??

Handling:

Krigaren Bram MacKinloch har överlevt sju långa år av fångenskap och tortyr. Tre saker har hållit honom vid liv: ren och brutal styrka, viljan att hämnas och minnet av hans vackra fru Nairnas ansikte.

Chocken över att få se sin make igen är bara en av alla de känslor som drar genom Nairnas kropp när hon möter Bram. Hans ärr vittnar om det lidande han varit tvungen att utstå, och den nakna hungern i hans ögon avslöjar en brinnande åtrå så stark att den hotar att förgöra dem.

Men det är mycket som har förändrats sedan de som unga och oskuldsfulla gifte sig ...

Omdöme:
Tidigare böcker jag läst av Michelle Willingham har varit riktigt bra, allihopa. Men tyvärr blev den här boken lite av en besvikelse. Jag fastnade för karaktärerna och så, men det saknades något. Och jag har ännu kommit på vad.

Något som jag älskar väldigt mycket i dessa historiska romaner är kärleken. Böckerna får oftast alltid ett lyckligt slut. Personer finner varandra och även om alla romanerna följer samma mallar. Men det är en helt egen historia som utspelar sig mellan första och sista sidan. Historien hur de får varandra och hur de måste kämpa för varandra. Det är de som gör varje bok unik.

Krigarens själ följde samma mall precis som tidigare böcker i den här genren jag läst, men nådde inte fram till mig ändå. Jag gillade Nairna & Bram. Men de gjorde inga saker som riktigt etsade fast sig i minnet, vilket gör att de kommer att försvinna och jag kommer förmodligen inte att tänka på dem efter att jag skrivit den här recensionen.

Förlåt för den här negativa och korta recensionen. Jag vill inte skriva för mycket negativt - det blir tråkigt men ändå. Jag vill att ni ska veta att för mig så saknade boken det här lilla extra som gör en bok extra unik och boken föll i mina ögon efter att jag insett det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!