måndag 18 november 2013

Kärlekens musik

Titel: Kärlekens musik
Författare: Nora Roberts
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 309
Serie: Familjen Stanislaski #5
Originaltitel: Waiting for Nick

Handling: Från Adlibris
Ljuv musik ska uppstå mellan henne och Nicholas LeBeck, det har Frederica Kimball bestämt. Envis och viljestark som hon är har hon planerat allt in i minsta detalj, och att något ska gå snett finns inte på kartan. Första steget är flytten till New York. Det andra är att få Nick att fatta att hon är oumbärlig för hans karriär, att de ska jobba ihop som låtskrivare och textförfattare. Det tredje steget är att skaffa en lägenhet i närheten av hans. Därefter ska allt löpa som på räls med förälskelse, kärlek, giftermål, hus utanför staden och en stor familj som Stanislaskis. Men för första gången i livet går det inte som Freddie har tänkt sig. Nick har nämligen egna planer och i dem ingår inte fröken Kimball...


Omdöme:
Åh, vad jag älskar Nora Roberts böcker! Hon kan verkligen måla med ord - en riktigt ordkonstnär. Man kan se vad som händer i boken, man behöver inte föreställa sig det. För det kommer automatiskt. Jag gillar den här boken mycket, men än så länge är fortfarande En dans på rosor den bästa i den här serien. Fast jag har ju bara läst näst sista och sista delen. Hm, förmodligen inte så smart men kunde inte vänta på att få hem de 4 tidigare delarna!

Freddie är en kvinnlig karaktär som verkligen vet vad hon vill och hon är verkligen envis. I detta fall har hon ställt in siktet på Nick. Nicholas verkar vara en härlig person, men jag fattade inte riktigt samma tycke för honom som för t.ex. Brody.

Något som det finns gott om i dessa böcker är den härliga familjekänslan. När jag läst En dans på rosor fick jag en liten provsmak på hur stor och lycklig familjen Stanislaski var. Och nu fick jag på bara några sidor se hur Maddy O'Hurleys stora familj var. Den var ungefär lika ståjig och högljudd som Freddie och Nicks. Åh, jag skulle också vilja ha en sådan familj! Men jag har fortfarande inte koll på vem som är vem, hur de är släkt och så. Det kommer förmodligen att ta ett tag.

En bra bok som kunde ha varit bättre, men är helt klart läsvärd!
Ser framemot att få läsa den första delen i den här underbara miniserien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!