onsdag 30 oktober 2013

I min brevlåda #43

Ungefär hälften av höstlovet har redan gått och det känns som att man inte hunnit med något av det man skulle hinna med. Jag har knappt gjort något vettigt; läst böcker, kollat på Harry Potter, Glee, PLL, shoppat och bara slappat. Men ibland måste man väl göra det också? ;P


Idag så fick jag hem 4 böcker + en bok i PDF-format!
Från B Wahlströms fick jag Det svarta hjärtat av Holly Black som är den tredje delen och sista delen i thrillerserien. Jag tyckte sådär om andra boken Den röda handsken men hoppas på att tredje delen är bättre! Jag fick även hem boken Berövad av Liz Coley som jag har läst flera positiva recensioner på! Boken verkar vara väldigt ryslig och bra.

Sedan har jag även fått hem 2 böcker från Atlas förlag: Brinnande livet och Tiggarflickan av Alice Munro - författaren som vann nobelpriset i litteratur i år. Blir kul att läsa något av henne!

Visste ni att Alice Munro inte kan komma till Sverige och prisceremonien i december? Det är för att hennes hälsa inte räcker till. Det har stått på flera ställen att det kanske väljs ut någon annan som får priset, men vi får se. Själv hoppas jag nog fortfarande på att hon ska få priset, annars blir det ju lite av en besvikelse av att nästan-nästan få nobelpriset.

Stad av askaOch även från Bonnier Carlsen fick jag ett recensions exemplar, fast i PDF-format:
Stad av aska - Cassandra Clare. Jag ser verkligen framemot att läsa den, även om den är på datorn och att jag nästan varenda gång har fått huvudvärk när jag sitter vid datorn flera timmar i sträck.
Aja, jag får stå ut helt enkelt :)

Någon bok du har läst eller vill läsa? Vad tyckte du om den/dem i så fall? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!