torsdag 12 september 2013

Ögonblick att minnas

Titel: Ögonblick att minnas
Författare: Nora Roberts
Förlag: Bonnier Pocket (Tack för boken!)
Sidor: 313
Serie: I nöd och lust #3
Originaltitel: Savor the Moment


Handling:
OBS! Kan innehålla någon liten spoiler från de 2 tidigare delarna!
Från baksidan av boken:

Laurel är trött på att vara singel. I hemlighet längtar hon efter något mer när hon varje dag firar andra människors kärlek genom att skapa underbara tårtor till deras bröllop.
Den hon verkligen ha är väninnan Parkers storebror: Delaney som hon varit förälskade i sen de var barn, men hon är övertygad om att de inte passar ihop.
En dag tar dock Laurels oberäkneliga humör överhand - och hon ger honom en arg, het och fullkomligt fantastisk kyss. Och det vänder upp och ner på allting...

Omdöme:
Jag har undrat sedan jag läste första boken hur lång tid det kan ta för någon av de fyra bästa vännerna att gifta sig. Liksom hallå! De jobbar liksom inom en bröllopsbransch. Det verkar som att Mrs. G och jag tänker i samma banor. Jag hoppas på bröllop gånger 4 i alla fall. Man kan alltid hoppas på det...

Laurel är nog den jag inte har lyckats komma närmast i de 2 första böckerna, jag har ingen aning om varför då jag lärt känna alla de andra 3. Men nu har jag läst "hennes" bok och jag kan säga att jag gillar henne starkt. Hon har ett annat temperament än de andra, men det gör henne speciell. Alla 4 är speciella på sitt sätt: Mac på fotografering, Emma på blommor, Parker på allt runtomkring och Laurel på att baka.

Jag blir väldigt lockad av att baka när man läser om allt hon bakar. Allt från tårtor, cupcakes till baklavas. Jag dreglar nästan bara jag tänker på de underbara, ljuvliga bakelserna som jag åt i somras på Kreta. Åh, vad jag skulle vilja ha en sådan!
Fram tills nu trodde jag att blommorna hon gjorde på tårtan var riktiga blommor, fast det var ju inte det såklart utan bakade blommor. Japp, så långt efter är jag, hehe.

Jag kan inte annat än se framemot att få läsa sista delen: Den lyckligaste dagen.


Andra delar i serien:
1. Som en drömbild
2. Doft av rosor
3. Ögonblick att minnas
4. Den lyckligaste dagen

2 kommentarer:

  1. Jag tror att jag ska testa den här serien snart... När du gillar den så mycket så blir man nyfiken! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag kom inte heller Laurel så nära i de tidigare böckerna, men de gjorde jag i den här.
    Jag måste läsa om den här serien :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!