lördag 21 september 2013

I min brevlåda #40 (igen)

DrömgångareSå sent som igår skrev jag ju om 2 böcker jag fått hem, men jag glömde att lägga till att jag hade fått hem en avi från posten. Så idag begav jag mig till Coop Extra för att hämta bokpaketet och det innehöll inte något mindre än en ganska tjock bok. Nämligen Drömgångare av Samantha Shannon. Jag fick boken från Modernista förlag, stort tack!
Jag hade inte frågat efter boken eller så, så det blev en trevlig överraskning :)
Efter att ha läst handlingen + några spoilerfria recensioner så tror jag att den är riktigt bra.
På pappret jag fick hem stod det att Drömgångare kommer att kanske utmana Twilight och Hungerspelen på bestsellerlistorna. Jajamänsan, så stod det! Så mina förhoppningar är både höga och låga eftersom jag älskade THG och Twilight lite mer åt hat-hållet.
Det står även att boken följer i J.K. Rowlings fotspår.
Jag kan bara hoppas på att det är sant och inget de bara hittar på.
Inte Modernista utan t.ex. Daily Mail.

Drömgångare är första boken av sju (?) tror jag det var i Bone Season - serien.
Jag är riktigt sugen på att läsa den, men först ska jag bara läsa ut Elden och Enders spel.
Jag har kommit ungefär en tredjedel in i Elden och den är lika bra som de tidigare delarna.
Jag har däremot inte hunnit börja i Enders spel men eftersom jag snart har läst ut Elden (det kommer jag nog att göra idag eller imorrn) så kommer jag att börja på Enders spel i helgen.

Någon som har läst Drömgångare eller någon annan bok av författarinnan?
Eller någon av de 2 böcker jag håller på med?
Vad tyckte ni om boken/böckerna?

2 kommentarer:

  1. Jag har fått hem Drömgångare och började läsa lite igår i den. Tycker den är riktigt bra än så länge.

    SvaraRadera
  2. Ha XD Vi fick samma bok på samma sätt, jag var också helt oförberedd på den XD

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!