torsdag 5 september 2013

Fem frågor - utmaning


Jag har blivit taggad av Författardrömmar att göra den här utmaningen! Tack så mycket!
Jag gillar verkligen att göra utmaningar, enkäter om de inte är jättelånga, men jag har oftast inte så mycket tid över heller. Så den här kommer kanske lite sent, men men den kom ju ;)
Utmaningen går ut på att man ska svara på 5 frågor. Svårt va? :D

Vem inspierade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Jag vet inte riktigt vem det var utan det var flera. Jag ville läsa recensioner på böcker och sökte därför på google och fann flera underbara, fantastiska bokbloggar. Jag läste till en börja mest på Tonårsboken, och Bokugglan.
Sen efter ett tag, tyckte jag att det verkade roligt och ville själv starta en blogg där jag kunde skriva om mina bokupplevelser.

Hur väljer du ämnen att blogga om?
Eh, jag väljer inte riktigt. Det är ju en bokblogg. Så jag skriver ju självklart om böcker och annat bokrelaterat. Ibland slinker ju också annat in som t.ex. filmrecensioner på böcker som blivit film eller bara vanliga filmer. Jag har tänkt att fixa en blogg vid sidan av, där jag kan skriva om min vardag ifall jag vill det så att det inte blir på den här bloggen.

Vad vet de flesta inte om dig?
Om man menar läsarna, så är det ganska mycket som ni inte vet om mig men här är en liten, liten lista:
Jag har synfel, vilket innebär linser eller glasögon.
Jag är väldigt duktig i skolan (enligt andra) och har höga betyg.
Jag älskar skolan, jag lära mig saker.
Jag hjälper till på en bondgård.
Jag har lila som älsklingsfärg.

Det kanske inte är så viktigt information om mig, men nu kanske nu vet lite mer om mig än förut?

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Läsa böcker, kolla på filmer/tv-serien, spela innebandy och bowling. Vara med kompisar, familjen och mina djur!

Tagga 5 andra:
Har ingen aning om vilka som har gjort den här eller inte:

Boklyckan
Bokföring enligt Monika
BokLiz
Reading this world



Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Stil? Förlåt, om jag verkar lite förvirrad här. Har haft en stressig dag och allt är bara virrigt i huvudet just nu. Jag vet inte riktigt vad som menas med stil såå... : Fokus på böcker.
Väldigt uppfinningsrikt, eller hur?


Hm, tagga 5 andra har hamnat före sista frågan istället för efter. Jaja, det får väl vara så.

2 kommentarer:

  1. Åh du taggade mig! Vad gulligt! :) Jag ska genast svara på enkäten i min blogg :)
    Har du hittat några nya spännande historiska romaner?

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!