torsdag 22 augusti 2013

Soul Screamers volume 1: My soul to lose, My soul to take, My soul to save

Eftersom det här 3 böcker är ett volymalbum (tror jag att det heter) så borde det väl passa med alla 3 recensioner på en gång? Jag läste ju ut den som en enda bok, så...


Titel: My soul to lose
Författare: Rachel Vincent
Förlag: Harlequin teen
Sidor: 63
Serie: Soul Screamers #0.5
Originaltitel: -

Handling:
Kaylee is just your average girl shopping at the mall with friends--until a terrified scream bursts from her that cannot be stopped. Taken to a hospital ward, will she be able to save her mind--and her Life?

Omdöme:
När jag hittade den här boken på Adlibris för bara 74 kronor slog jag till direkt. Alltså det är 3 böcker i en för mindre än en hundra lapp!
Det här är boken innan-innan första boken: My soul to take alltså mellanbok 0.5.
Boken handlade om Kaylees tid på sjukhuset, som man kan kalla det.
Det var intressant och man fick en liten uppfattning om några karaktärer.
Kaylee verkar vara en väldigt stark huvudperson, och jag hoppas att det håller i sig till nästa bok.

**********************************************************************


Titel: My soul to take
Författare: Rachel Vincent
Förlag: Harlequin teen
Sidor: 368
Serie: Soul Screamers #1
Originaltitel: -

Handling:
She's always felt different, but now Kaylee discovers why. The screams that cannot be denied mean that someone near her will die--and she can never save them. Because saving one life means taking another....

Omdöme:
WOW! Jag har alltid tyckt att det varit svårt att läsa böcker på engelska - då kan man undra varför jag har ett 10-tal böcker i bokhyllan på engelska - och det har bara hänt en gång innan att det gick så fort och enkelt att läsa en bok på engelska och det var I'd to tell you I love you, But then I'd have to kill you av Ally Carter.
My soul to take var inte lika lättläst utan lite svårare ord, som man ibland fick slå upp.
Men handlingen flöt på bra och man kunde verkligen inte slita sig från boken!

Jag tycker att Kaylee är en bra karaktär och intressant att följa, men hon saknar det där lilla extra. Jag hoppas att hon kommer utveckla i seriens gång.
Det är fortfarande lite creepy med böcker där skolans populäraste kille blir kär i en "utböling" (får vi kalla det). Det känns inte riktigt trovärdigt, men lite trovärdigare i den här boken då det träffades genom en händelse utanför skolan och lärde känna varandra.

Jag gillar alltid att läsa böcker om nya saker, t.ex. soul screamers i den här boken. Alltid kul att läsa om något nytt! :D



*********************************************************************


Titel: My soul to save
Författare: Rachel Vincent
Förlag: Harlequin teen
Sidor: 384
Serie: Soul Screamers #2
Originaltitel: -

Obs! Kan innehålla spoilers från tidigare delar i serien!
Handling:
Going on dates with her boyfriend is still new to Kaylee. But when the singer of the band they're seeing dies onstage and Kaylee doesn't scream, she knows something crazy is going on. Soon she discovers souls can indeed be sold....

Omdöme:
Jag har suttit och funderat på hur jag bäst ska få lite mer pengar, så att jag kan köpa volym 2. För jag kan ärligt talat inte vänta på att få läsa nästa del(ar)!
Men när jag sedan kollar på alla böckerna för sig så tycker jag att omslagen är mycket finare och i ungefär i samma mönster. Men sen tänker jag efter igen och undrar varför jag fixerar mig vid omslagen, det är ju handlingen som är viktigast! Och jag känner pengar på att köpa volymerna. Så det väger mest åt hållet att köpa volymerna.

Jag älskar allt i boken! Karaktärerna, miljön, språket!
Jag läser inte så många engelska böcker för att det oftast är svårt att förstå och så, men i den här boken så flyger bara sidorna förbi och man glömmer av att det inte är på svenska utan engelska. Jag tycker att det är mycket lättare att lära sig engelska och ser hur orden stavas och i vilket sammanhang det används i.

Ni som gillade första boken måste absolut läsa den här!
Och ni som inte har läst första boken: gör det! Den är helt klart läsvärd!



2 kommentarer:

  1. Åh jag har både volym 1 och volym 2 väntandes här hemma och jag har tänkt beställa volym 3 oxå nu när den har kommit ut :) Nu ser jag verkligen framemot att läsa dessa!!

    SvaraRadera
  2. Jag vill läsa de här böckerna :) Men det är så mycket annat som jag också vill läsa så jag vet inte när :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!