onsdag 14 augusti 2013

Och så levde de lyckliga

Och så levde de lyckligaTitel: Och så levde lyckliga
Författare: Lucy Dillon
Förlag: Bokförlaget Forum
Sidor: 515
Serie: -
Originaltitel: The secret of happy ever after

Handling:
När Anna får ta över den lilla övergivna bokhandeln i Longhampton går hennes dröm i uppfyllelse. Dessutom får hon annat att tänka på än maken Phil, de tre aviga bonusdöttrarna och deras hyperaktiva dalmatiner. Snart är hennes butik fylld av böcker med hisnande berättelser om kärlek, äventyr, hemliga trädgårdar och borttappade hundar. Ändå fattas något i Annas liv för att hon ska få den riktiga lyckokänslan.

Annas perfektionistiska väninna Michelle, med sin blomstrande inredningsaffär, har stora planer för framtiden. Men när mörka hemligheter från det förflutna dyker upp och katastrofen hotar att slå sönder tillvaron, är det slut på alla romantiska drömmar. De två väninnorna kommer att tvingas att fatta livsavgörande beslut.

Omdöme:
Jag har hört mycket bra om Lucy Dillons mysiga böcker. Och när jag sedan fick låna två böcker av min faster av henne: Ensamma hjärtan, Hemlös hundar och den här boken så tyckte jag att det var väldigt bra!
I början av boken gillade jag den inte så mycket, jag gillade Anna och Michelles vänskap men de andra karaktärerna gillar jag inte. Utav Annas tre styvdöttrar så gillar jag Lily mest, Chloe är bara så tjatig. Men Becca håller sig mer i bakgrunden och gör inte så mycket åt familjeproblemen.
Phil hatar jag, rent ut sagt. Han tycker att Anna är självisk men det är ju han som är det! Ibland blev jag bara så frusterad på Anna när hon inte sade emot vad hon tycker.

Jag känner igen mig väldigt mycket i både Anna & Michelle. Anna älskar böcker och gillar att prata om dem, det gör jag också. Hon säger inte emot utan gör bara vad hon skulle. Det känner jag olyckligtsvis igen mig också.
Michelle är en väldigt perfektionist och jag har lite kontrollbehov av sakerna runt mig och vill alltid ha det fint och städat.

Slutet gillar jag allra mest. För då vet man verkligen var titeln kom ifrån. :)
En typisk feel-good bok som är rolig & känslosam då och då med värme och kärlek!

1 kommentar:

  1. SV: Haha, tja det blev liiite väl många haha. Jag brukar inte köpa så många, det bara... hände typ xD

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!