torsdag 1 augusti 2013

Månadens läsrapport Juli 2013

Lästa böcker:

Kvinnan från havet - Anne Herries
Gycklarens arv - Kersti Vikström
Washington D.C. - Meg Cabot (omläsning)
De skandalösa - Simona Ahrnstedt
Systrar i Jeans: Fjärde sommaren - Ann Brashares
Monstrets dotter - Kristin Cashore (omläsning)
Lord John och svärdets brödraskap - Diana Gabaldon
Trummornas dån - Diana Gabaldon
Det flammande korset - Diana Gabaldon
Prinsessa i rosa - Meg Cabot
Korsad - Ally Condie
Snö och aska - Diana Gabaldon
Wanted - Anna Hansson
Som ett eko - Diana Gabaldon
Barnkolonin - Kerstin Lundberg Hahn
Äpple! Äpple röda! - Ellinor Queckfeldt
Blå gryning - Maggie Shayne
My soul to lose - Rachel Vincent
Gömd - P.C. Cast & Kristin Cast
My soul to take - Rachel Vincent

Antal: 20 st
Svenska: 17 st
Engelska: 3 st

Bästa bok/böcker:
Hehe, böckerna i Outlander-serien såklart: Trummornas dån, Det flammande korset, Snö och aska och Som ett eko.
Sen har det varit flera bra böcker som My soul to take och Systrar i Jeans: Fjärde sommaren men inte så många "Wow!"-böcker´.

Sämsta bok:
Korsad blev jag djupt besviken på, hade hoppats på en bok lika bra som första delen Matchad.

Kommentar:
Yohoo! Jag kom nästan över 20 böcker den här månaden, så det får faktiskt gillas!
I början av månaden de sisådär 10 första dagarna läste jag nästan ut en bok per dag och det inklusive de tjocka tegelstenarna i Diana Gabaldons serie. Men nu i slutet så har tappat läslusten lite, så nu inför den här nya månaden så ska jag läsa om några mina favoritböcker och hoppas på att jag får den tillbaka.
Jag är nöjd med vad jag läst.

Nu i augusti så börjar ju skolan igen, så inget speciellt mål för den här gången. Jag har i alla fall som mål att läsa mer än 10 böcker. Och förhoppningsvis någon mer engelska bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!