lördag 13 juli 2013

Blodets synder

Blodets synderTitel: Blodets synder
Författare: Eve Silver
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 346
Serie: The Sins triology #1
Originaltitel: Sins of heart

Handling:
Från baksidan av boken

Till hälften människa, till hälften gud är Dagan Krayl Underjordens mäktigaste själaskördare. När en av hans bröder mördas blir Dagan tvungen att utnyttja alla sina krafter för att hitta de som är skyldiga till det brutala mordet. Men han måste skynda sig om han ska ha en chans att återuppliva sin bror något som kan ställa den mänskliga världen på ända och starta ett nytt Harmageddon.

Som en av de Andra har Roxy Tam svurit på att skydda det mänskliga släktet och hon har till uppgift att stoppa Dagan Krayl och de övriga själaskördarna. Men när de hamnar öga mot öga inser hon att de har träffats förut ett möte som förändrade hennes liv för alltid.

Roxy vet tillräckligt om Dagan för att inse faran i hans överlägsna kraft och hon är fullt medveten om att den både kan förgöra och förföra...


Omdöme:
Jag fick den här boken i det första bokpaketet från Harlequin. Jag hade frågat om några bra paranormal romance-böcker och några andra. Jag visste inte alls vad jag skulle få, så det blev som en överraskningspresent. När jag läste på baksidan lät den väldigt spännande och utlovade, som genren heter, paranormal romance. Men av någon anledning fick den stå som hyllvärmare ett bra tag och nu till en härlig vecka i Grekland, på Kreta.
Och jag läste ut den, på bara några få timmar. Den överraskade mig totalt och jag gillade den väldigt mycket.

Roxy verkade vara en stark och självständig tjej, och det gillade jag. Hon var absolut inte en utav de veka. Dagan känns typ som Cole i Alice i Zombielandet. Han är lika farlig och snygg. Fast...Dagan är en utav de onda fantasyväsena också.

Deras relation känns lite konstig, men deras samtal roar en rejält.
Slutet överraskade mig också, och gjorde mig riktigt nyfiken på andra delen Själens synder som jag uppfattade som att den handlade om Dagans ena bror Alastor.
Blev lite besviken, men jag hoppas att jag får reda på vad som hände Dagan och Roxy också!

3 kommentarer:

  1. Den verkar bra, den vill jag läsa :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag har tyvärr inga tips, men jag vill också hitta liknande böcker.
    visste du att de håller på att göra en tv-serie av böckerna? Tror att det är två säsonger planerade. hoppas den kommer hit, vill väldigt gärna se den.

    SvaraRadera
  3. Sv: Det var först tänkt att bli film, men nu blir det en tv-serie och det är mycket bättre. :) hoppas det blir alla böckerna. Jag tror att serien ska visas på nån amerikansk betalkanal men jag hoppas som sagt att serien ska komma hit också. Visst kan jag berätta när jag vet nåt mer :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!