onsdag 5 juni 2013

Bloggdrottningen

Titel: Bloggdrottningen
Författare: Therese Loreskär
Förlag: Idus förlag (Tack för boken!)
Sidor: 227
Serie: -
Originaltitel: -

Handling:
Kajsa är en kvinna på nätta 38 år som i detta nu driver
Sveriges största hälsoblogg. Det är bara ett problem
- bloggen är uppbyggd på en stor bluff.
När en kvällstidningsjournalist är henne på spåren
blir det en kapplöpning med tiden för att se vem som
hinner först..
Ska Kajsa hinna rädda sin blogg, sitt äktenskap och
sig själv? Eller kommer allt att avslöjas på den stora
hälsomässan i Kista?.
En viss kändistränare vid namn James Core har
också, av misstag enligt Kajsa, fått en på tok för stor
roll i hela soppan.


Omdöme:
Detta var en bok som är väldigt lättläst och ganska kort trots sina 227 sidor!
Men på de 5 första sidorna lyckades den fånga mitt intresse med sin annorlunda stil. Och då menar jag den idéen med att varje kapitel är olika dagar och sedan i de här kapitelna finns det minikapitel som jag vill kalla det. För det står exakta klockslag. Fast jag har fortfarande inte fattat om det är Kajsa tankar man får läsa eller hennes blogg (troligen inte) eller om det är som en vanlig bok fast med klockslag här och där.
Jag får nog klura på det ett tag.

Boken påminner mig lite om Meg Cabots bok Babbeldrottningen och Babbeldrottningen i New York eftersom Kajsa lyckades försätta sig i klistret precis som Lizzie i BiNY. Jag tror nog att det var form av ett mirakel att Kajsa klarade sig undan knipan.

Jag gillade den här boken, den var lättläst, rolig och en bok som man kan njuta av.

Nu lite i efterhand kom jag på att Bloggdrottningen liknar Babbeldrottningen i titeln också. Hmm....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!