måndag 10 juni 2013

5 books to movie-tag

Jag har blivit taggad av snälla Elvira att göra 5 books to movie-taggen!
Den går ut på att man ska skriva 5 böcker som man inte har blivit film, ännu, men som man vill ska bli film.

1. Mycket mer än så av Sarah Dessen. Tänk vad underbar film det skulle bli av den här! Jag hoppas att filmrättigheterna tar sitt förnuft till fånga och gör film av åtminstone en utav Sarah Dessens fantastiska, underbara, lovely böcker!

2. Parasollprotektoratet av Gail Carriger. Skulle vara väldigt kul att få se Alexias och Conalls dispyter på film! :D

3. De utvalda av Kristin Cashore. Om producenterna skulle kunna få med typ allt i dessa böcker, skulle filmerna bli fantastiska!

4. Främlingen av Diana Gabaldon. Ni som har läst den här boken/serien borde nog hålla med mig. Skulle inte den bli helt underbar och rolig på bioduken? Jag skulle gå på premiären i så fall, helt klart.

5. The Iron Fey av Julie Kagawa.
Amazing books - Amazing movies. Det säger jag bara hur kul skulle det inte få vara att se Grimlakin? Vad kan slå en talande katt...

Och nu det här med att tagga vidare. Jag har fullkomligt ingen aning om vilka som redan har blivit taggade och gjort. Så jag kör lite "fult" spel och taggar de som vill/kan. Skriv gärna i kommentarerna när ni har gjort taggen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!