onsdag 1 maj 2013

Månadens läs rapport: April 2013

Lästa böcker:

Phoenix bok - Eden Maguire
Den mörka staden - Carrie Ryan
Rädda mig inte! - Tahereh Mafi
Fyra dagar fyra nätter - Morgan Matson
Kapitulera omedelbart eller dö - Sande Nelson
Deluxe - Anna Godbersen
Giftet - Maria V. Snyder
Kärlekens slagfält - Juliet Landon
Hemlös - Gail Carriger
Herrelös - Rachel Vincent
Nio liv - Rachel Vincent
Rivaler - Anna Godbersen
Avund - Anna Godbersen
Intriger och skandaler - Elizabeth Bailey
Inviter från en lady - Christine Merrill
En frimodig lady - Anne Herries
Den bortskämda lady Thornton - Helen Dickson
Kvinnan bakom masken - Carole Mortimer
Dubbelbokat - Sophie Kinsella
Flocken - Rachel Vincent

Antal böcker: 20
Böcker på engelska: 0
Böcker på svenska: 20

Bästa bok/böcker:
Jag har fått många nya favoriter den här månaden främst de böcker som jag läst de senaste dagarna. Dem som jag gillade allra mest (typ allihop): Rädda mig inte!, Giftet, Hemlös, Herrelös, Nio liv och Flocken. Haha, det är ju inte alls många. ;D

Sämsta bok/besvikelse:
Deluxe och Fyra dagar fyra nätter. Den första fattade jag inte riktigt tycke för och det blev bara sämre när jag fick tvinga mig igenom de tre böckerna. Och den andra var lite av en besvikelse, jag hade hoppats på lite mer men blev nöjd ändå.

Kommentar:
Det var väldigt många böcker jag hann med den här månaden! Med tanke på allt jag gjort och alla prov o läxor i skolan. Fast jag kunde ju åtminstone läst en bok på engelska. Jaja, det kommer fler månader innan det här året är slut.

Nästa månad:
Ska försöka minska lite i recensions exemplar-högen och läsa mer engelska böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!