tisdag 28 maj 2013

Järndrottningen

Titel: Järndrottningen
Författare: Julie Kagawa
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 382
Serie: The Iron Fey #3
Originaltitel: The Iron Queen

Handling:

OBS! Handlingen kan innehålla spoiler från tidigare delar!

Jag trodde att det var över. Att min tid bland alvfolket - de omöjliga val jag tvingades att göra och uppoffringarna från dem jag älskade - var över. Men en stor storm närmar sig, en armé som kommer tvinga mig tillbaka till landet Aldrig. Slita mig från min förvisade prins som svurit att stanna vid min sida. Föra mig rakt in i en konflikt så stor att jag inte tror att någon kommer att överleva den.

Den här gången finns det ingen andra chans.

Omdöme:
Okej, nu är det officiellt: jag älskar den här serien. Med ett big, BiG, BIG Ä!
Åh, vad jag gillar den här serien. Den är något utöver de vanliga.

Jag tror inte att det någonsin har funnit en sådan här bok/serie som har så många karaktärer jag verkligen gillar som: Puck, Ash, Meghan o Grimalkin.
Några utav de bästa karaktärerna som finns. Speciellt Ash. Tycker lite synd om honon efter vad som hände i Järnprinsessan.

Jag kan inte riktigt skriva recension just nu, känns det som. Min hjärna är lite trög.
Och för att jag redan har skrivit allt jag vill ha sagt om den här serien i de två första delarna Järnkonungen och Järnprinsessan.

Slutet, säger jag bara. Det krossade mig totalt, ärligt talat. Jag tyckte verkligen om Meghan lite extra när hon gjorde den uppoffringen. Jag vet inte om jag själv skulle ha klarat det, troligen inte.

Om ni någon gång ute i bloggvärlden ska lyssna på mig är det nu:
Ni måste bara läsa denna serie. Den är helt fantastisk så LÄS, LÄS, LÄS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!