torsdag 18 april 2013

Synda

Titel: Synda
Författare: Sylvia Day
Förlag: Bookmark förlag
Sidor: 301
Serie: Triologi #1
Originaltitel: Seven years to sin

Handling:
När Jessica Tarley återigen möter den mystiske Alistair Caulfield dröjer det inte länge förrän hon inser att hon inte kan stå emot honom. Efter ett långt och passionslöst äktenskap lockar han fram en lust och ett begär som hon inte trodde att hon kunde känna. De inleder en ohämmad och mäktig erotisk relation långt ute till havs på ett skepp som ska ta dem över Atlanten. Men är deras kärlek tillräckligt strak för att överleva i den verklighet som väntar dem?

Omdöme:
 
Jag blev faktiskt positivt överraskad av denna bok. Jag hade kanske redan förväntat mig att den skulle vara så här men att den inte skulle vara bra. Det har sagt/skrivits att den är det som inte Fifty shades of grey var. Och det kan jag hålla med om.
Det är mycket roligare att läsa sådana här böcker i gammaldags miljö än i nutid. Det känns på något sätt inte riktigt rätt. Det är mycket mer känsla och romantik vilket gör det till en bok man inte kan släppa ifrån sig.

Huvudkaraktären Jessica gillar jag lite till och från, men Alistair är en person jag gillade direkt. Han känns så mystisk och farlig och man vill veta mer om honom.
Även Michel gillar jag. Han känns som den personen som blir olyckligt kär och inte får sitt lyckliga slut.

Så snart hoppas jag att jag kan läsa Älska också som är Sylvia Days andra roman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!