söndag 21 april 2013

Filmrecension: The Host

Jag. Måste. Läsa. Om. Boken. NU.
Igår var jag på bio och såg The Host (suprise, suprise!), som heter Genom dina ögon på svenska. Boken är gjord av Stephenie Meyer, och jag fruktade för att den skulle vara likadan - alltså lika dålig.  Men det var den absolut inte! Det är en ny favorit som jag ska läsa om flera gånger! Men nu åter till filmen, det skulle ju vara en filmrecension inte en bokrecension...Jag har glömt att skriva en recension om Genom dina ögon, så den kommer nog upp i veckan.

Filmen:
Awesome film! Jag är väldigt nöjd med att dem lyckades få med det mesta i boken. Det var så kul att få se hur det utspelade sig på riktigt (nåja, på film) än i sitt eget bioställe - huvudet.

Jag är hyfsat nöjd med karaktärerna men (spoiler, markera för att läsa!) ärligt talat Wandas nya kropp i slutet? Hon är stört söt, men hon ser så läskig ut med alienlinserna! (slut på spoiler!)

Jag älskar kändisvalet av Ian. Åh. *Suck.* I got a crush...
Han är så snäll och omtänksam även om Wanda var en fiende! <3 p="">
Men vissa karaktärer var ju inte ens med! Riktigt tråkigt tyckte jag. :(
Och man fick inte lära känna karaktärerna så väl tyckte jag. Jag hade iallafall en aning om vem som var vem eftersom jag har läst boken.

Och låten Radioactive av Imagine Dragons som var i trailern och i slutet av filmen, den passar så bra till filmen!

Ni måste bara se filmen! Men ni kanske borde läsa boken först. ;)

3 kommentarer:

  1. Jag gillar också Jake Abel som Ian! Därför blev jag väldigt förvånad när Stephenie Meyer dissade honom, haha xD

    SvaraRadera
  2. Jag håller med allt du skev...
    Älskar Radioactive, och den passade verkligen till filmen.
    Jake Abel var bra som Ian, men, om jag inte minns fel, så skulle han väl vara mörkhårig? Men, bortsett från sådana detaljer så passade han utmärkt.

    SvaraRadera
  3. Håller med om spoilern, såg väldigt weird ut!

    Och ja Radioactive är så bra, får gåshud av den. Passar verkligen till filmen =)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!