tisdag 12 mars 2013

My presents #6

 
Jaha, så nu är jag hemma igen från Göteborg och fick hem väldigt mycket kläder och 6 böcker. En saknas på bilden, eftersom jag redan har börjat läsa den :D.
 
Dessa böcker kom jag hem med:
 
Fateful av Claudia Gray - Hon har skrivit serien Evernight som har fått många positiva recensioner och även den här boken. Jag fastnade för den för att det handlar dels om Titanic och om fantasy :). Jag älskar att läsa, titta på filmen och få veta saker om Titantic. Jag tycker att det är både intressant och sorgligt. Den här boken är på engelska.
 
Seraphina av Rachel Hartman - Jag vet faktiskt inte varför jag köpte den här boken. När jag läste titeln på boken så dök det bara upp ett minne av att jag hade tänkt att läsa den och eventuellt köpa den också, om den inte fanns på biblioteket. Och såklart fanns det ju inte på bibblan så det blev det att köpa den i stället.
 
Hela serien Den mörka materian av Philip Pullman köpte jag även.
Den består av tre delar: Guldkompassen, Den skarpa eggen och Bärnstenskikaren. Jag har läst första boken och lite i andra förut. Men jag ville ha böckerna själv, för jag minns att jag tyckte mycket om dem och att de var några av mina favoritböcker/serier.
 
Och den sista boken jag köpte på SF-bokhandeln var Genom dina ögon av Stephenie Meyer. Jag har redan den här boken som ljudbok, men jag tänker aldrig mer lyssna på en ljudbok! Det var dödstråkigt och det tog jääätte lång tid! (22 timmar)
Jag håll på att somna flera gånger.
Och snart kommer ju The Host på bio också, jag skulle gärna vilja gå på den men jag tror att det är 15 års gräns :(.
 
Ja, jag vet. Jag hade planerat att köpa massvis med böcker, men kom bara hem med ynka 6 stycken. Men till mitt försvar måste jag säga att jag var trött (jag hade redan gått några timmar och shoppat) och det fanns inte riktigt de böckerna jag ville ha.
 
Har ni läst någon av dessa böcker? Eller vill ni läsa någon/några?

1 kommentar:

  1. Har också hela "Den mörka materian"-serien i pocket.:) Jag tycker den är jättebra, speciellt sista boken!
    Och 6 böcker är enligt mig ett helt ordentligt antal, jag som förut bara lånade på bibliotek typ:D (men det kan ju också bero på att jag bor i Finland, och i de fysiska bokaffärerna finns det inte så många svenska böcker..)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!