fredag 4 januari 2013

Boktolva 2013

Jag hade tänkt att ha Boktolva 2013 som Enligt O håller i :)
Det går ut på att man ska försöka läsa någon/några böcker av 12 författare man inte läst av tidigare. Vi får se hur det går med det här målet :D

Dessa författare ska jag försöka att läsa en bok av:

1. Veronica Roth - författare till Divergent-serien.
2. Carole Wilkinson - författare till serien om Ping.
3. Andrea Cremer - har skrivit Nightshade - serien.
4. Kendare Blake - författare till Anna klädd i blod.
5. Melina Marchetta - författare till Jellice Road.
6. Morgan Matson - författare till Fyra dagar, fyra nätter.
7. Lauren Kate - författare till Fallen.
8. Rachel Hawkins - författare till Hexhall.
9. Julie Kagawa - författare till bl.a. serien The Iron Fey.
10. Melissa Marr - författare till serien Mer än ögat ser.
11. Ursula Poznanski - författare till boken Erebos.
12. Eden Maguire - författare till serien Beautiful dead.

Det här är alltså min lista med författare. Nåja, den är inte svår direkt, eftersom jag har planerat (om jag har några pengar) att köpa böcker jag själv skulle vilja ha i min bokhylla bl.a. Divergent, Night Shade och The Iron Fey.

Vilka böcker/författare har ni planerat att läsa det här året?
Kommentera gärna ditt svar!

// Dola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!