fredag 11 januari 2013

Arizonas bok

Arizonas bokTitel: Arizonas bok
Författare: Eden Maguire
Förlag: Semic (tack för boken!)
Sidor: 254
Serie: Beautiful Dead #2
Originaltitel: Arizona

Handling:
Det har snart gått ett år sedan Arizona drunknade i Hartmann Lake. Dränkte sig, enligt polisrapporten. Men det är något som inte stämmer. Skulle verkligen populära Arizona - snygg, självsker och livsbejakande - ta sitt eget liv?

Darina måste hjälpa Arizona som hon hjälpte Jonas. Men hon motarbetas på alla fronter, inte minst av Arizona själv. Vad är det hon döljer? Vilka hemligheter göms bakom den perfekta ytan? Darinas eget liv är mer än en gång i fara och tiden blir alltmer knapp.

Omdöme:
De här böckerna är väldigt spännande och man väntar på att man ska få en avgörande ledtråd, så att man kan få klarhet i vad som hände Jonas, Arizona, Summer eller Phoenix.

Det var nu Arizonas tur att veta vad som hände när hon dog och ärligt talat tycker jag synd om henne. Alla har missförstått henne och tyckte bara att hon är jobbig.
Det tyckte jag också, men nu har jag förstått varför hon var så.

Jag tror jag kommer fortsätta att läsa den här serien, för jag ser nog mest framemot att läsa om Summers död. Hon verkar snällast :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!