onsdag 5 december 2012

Varghonans klan

Varghonans klan (kartonnage)Titel: Varghonans klan
Författare: Maite Carranza
Förlag: Raben & Sjögren
Sidor: 363
Serie: -
Originaltitel: El clan de la loba

Handling:
När Anaíds mamma en dag försvinner spårlöst börjar besynnerliga saker att hända: Anaíds kläder blir allt trängre och hennes råttfärgade hår börjar skifta i rött.
När hon plötsligt också förstår vargarnas språk blir det tydligt: hon har magiska krafter! Anaíd bestämmer sig för att försöka hitta sin mamma, och spåren leder henne till Sicilien - rakt in i kampen mellan gott och ont.

Omdöme:
Magin i den här boken är helt enastående, den drar med sig läsaren in i boken.
Jag tycker det är jätte bra att allt fler böcker har kvinnor som huvudpersoner, och att det är så starka, kaxiga och självsäkra! Jag hoppas att det forsätter så :)

Boken var spännande och rolig och passar åldern 9+ men om du känner dig lockad av den så läs den, oavsett ålder!


1 kommentar:

  1. Har också läst den! (även om det är en tid sen nu..) och jag minns att jag då tyckte väldigt mycket om den. Men det verkar på nåt vis som om inte så många läst den, det tycker jag är sorgligt:( Jag tror att det finns flera delar, men att de inte översatts till svenska.): Jag gillade den i varje fall väldigt mycket!:)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!