tisdag 11 december 2012

Recension: Kär?

Kär?Titel: Kär?
Författare: Meg Cabot
Förlag: Raben & Sjögren
Sidor: 231
Serie: En prinsessas dagbok #3
Originaltitel: Princess in love

Handling:
Det krånglar till sig rejält för prinsessan Mia. Hon är kär i sin bästis storebror, Michael, som redan har en tjej, och kärleksbreven kommer från Kenny, som hon gillar som kompis, men egentligen inte vill vara ihop med. Innan Mia ska resa till Genovia för att presenteras för folket måste hon göra slut med Kenny, få högsta betyg på proven och förklara sin kärlek för Michael. Men hur ska det gå till?

Omdöme:
En prinsessas dagbok blir bara bättre och bättre.
Meg Cabot börjar få mig att gilla hennes böcker mer och mer. Men det har ändå inte lockat mitt intresse helt och hållet, utan det är mest på gränsen.
Meg skriver med ett vackert och lätt språk som passar alldeles utmärkt till hennes tjej-böcker.
Jag är ganska säker på att jag kommer att fortsätta att läsa den här serien.

Andra delar i serien:
1. Tiara och Dr Martens
2. Spotlight
3. Kär?
4. Till er tjänst
5. Prinsessa i rosa
6. Prinsessa i högform
7. Partyprinsessa
8. Prinsessa på väg
9. Prinsessan Mia
10. Prinsessa för alltid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!