torsdag 6 december 2012

Julkalendern 5 & 6 december

Jag "råkade" glömma att skriva Julkalerndern igår, fast jag var inne och skrev en recension på Dödsritten.

Gårdagens fråga 5 december:
En bra bok som blivit en bra film

Hungergames och Harry Potter såklart!
Fast jag borde nog ställa den här frågan till mig själv om 1 år, då jag kanske svarar med lite fler :)
För nästa år (kolla in sidan Böcker som blir film) så kommer det många filmer jag vill gå på. Och jag har ingen aning om hur jag ska hinna att gå på alla. xD

Har ni någon film ni ska gå på i år eller nästa år?
Det behöver inte vara en bok som ska bli film, men det skulle vara kul med det också :)

Dagens fråga 6 december:
Favorittitel (på en bok såklart)

Det finns många bra titlar på böcker, vissa bättre än andra.
Men det bästa titlarna på svenska är nog Himlen börjar här och Resten får du ta reda på själv. Resten får du ta reda på själv känns som en bok, som lockar till sig läsare, eftersom titeln är lite annorluna. Och Himlen börjar här är är dels en underbar titel för att den är underbar och för att om man översätter titeln till engelska blir Sky is everywhere, en helt underbar titel tycker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!