onsdag 12 december 2012

En liten intervju med Simona Ahrnstedt

För några veckor sedan så läste jag Betvingade och Överrenskommelser av Simona Ahrnstedt. Hon är Sveriges första och (än så länge) enda Romance-författare.
Jag skickade några frågor till henne för några dagar sen och fick idag ett svar!

Vad fick dig att skriva just Romance-böcker?
Jag skriver romance för att jag älskar att läsa romance och ville skriva en svensk historisk romance.

Vad läser du för sorts böcker? Varför?
Jag läser alla sorts böcker.

Har du några tips till andra som drömmer om att skriva?
Mitt tips är att göra mycket olika saker för att få livserfarenhet, gå skrivkurser för att få kunskap och att skaffa sig en bra utbildning för skrivandet blir man inte rik på.

Vilken är din favoritförfattare?
En av mina favoritförfattare är Elisabeth Hoyt.

Kolla gärna in hennes hemsida/blogg!

Jag älskar hennes böcker och längtar till hennes tredje bok kommer ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!