måndag 5 november 2012

Skoluppgift: Att läsa en klassiker

I skolan fick som uppgift att läsa en klassiker tills nästa fredag alltså den 16 november.
Våran lärare skulle lotta vem som fick välja först och alla (förrutom jag) valde en liten tunn bok på ca 40 sidor! De flesta ville bara ha en bok som var lätt att läsa men jag ser ingen anledning för det. Det är väl bättre att läsa en bok som man tror är bra?
Det tycker jag i alla fall.

Och boken som jag valde att läsa är:
Jorden runt på 80 dagar av Jules Verne. En bok ca 250 sidor alltså lite tjockare än de andra böckerna :D.

Det kommer, förhoppningsvis, att komma en recension på boken den här veckan.

// Dola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!