lördag 13 oktober 2012

Böcker jag har läst men glömt...

Namnet på boken är hemligt
Har du sett hur författaren stavas?
Undrar om någon kan det utantill...
Just nu håller jag på med att städa i mitt rum, för vi ska tapesera om!
Och då städade jag ur mina lådor och hittade flera böcker (som rubriken antyder) jag har läst när jag var liten men glömt av.
Böcker som jag hittade var bland annat Tvillingsjälar av Jacqueline Wilson, Stackelstrands hemlighet av Laura Trenter & Tony Manieri och Namnet på boken är hemligt av Pseudonymous Bosch.

Serien Hemligserien, alltså boken Namnet på boken är hemligt är första boken i serien och andra boken heter
Om du läser det här är det kört!

Jag kan bara säga att jag skrattar så fort jag hör titlarna och om du har boken hemma så slå upp kaptiel ett (inte kapitel ett och ett halvt xD)
för det är ju bara massa xx xxxx xxXXX Xxx xxxXx, så håller första kapitlet på.
Så om du letar efter en bok som ska få dig att skratta så är den här boken ett tips!
Stackelstrands hemlighet
Duo Deckarna heter serien :D

2 kommentarer:

  1. sv: Tack :)
    För teambilderna gå till: http://imlovingbooks.com/freebies/team-stickers
    För att slippa få en massa mellanrum så gjorde jag bara en bild i paint. :)

    SvaraRadera
  2. sv: Okej..jag försöker förklara steg för steg.. :)
    Gå först in på adressen ovan, där kan du kolla igenom vilka team bilder som finns och bestämma vilka du vill ha.
    Öppna sedan paint programmet på din dator.
    Högerklicka på den bild du vill ha och välj kopiera bild.
    Öppna ditt paint dokument och välj paste (klistra in).
    Gör om allt tills du fått de bilder du vill ha, spara paintdokumentet och sen är det klart! :)



    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!