lördag 1 september 2012

Ögat över månskäran

av Libba Bray

Förlag: B Wahlströms
Sidor: 420
Serie: Ögat över månskäran #1

Gemma är inte som andra flickor. Flickor med förfinade manér - som talar först när de blir talade till och som vet sin plats. Nej, sextonåriga Gemma passar inte riktigt in i ett viktoriansk England med normer som lär unga kvinnor att avstå från att leva ett självständigt liv. Men efter hennes mors tragiska och dramatiska död i Indien, hamnar Gemma så småningom på Spence - ett internat för fina och belevade flickor ...

Tyckte att den här texten verkligen beskrev boken:

Ögat över månskäran är en palett av prasslande kjolar, åtsittande korsetter och stränga konventioner i den viktorianska eran. Här finns mystiska skuggor i mörkret, dolda nattliga möten, magiska systraskap, men också hemliga brödraskap från fjärran länder - och skrämmande övernaturliga krafter som obönhörligt styr Gemmas öde.

Från början tyckte jag väldigt illa om den här boken och ville bara lägga ifrån mig den och aldrig mera läsa den, men när jag hade läst lite mer i boken var jag helt besatt.
Jag satt och log, fnissade och skrattade åt Gemma och hennes vänner påhitt.
Allt var helt perfekt tyckte jag.
Rekommenderas verkligen att läsas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!