onsdag 29 augusti 2012

Washington D.C

Ett jätte fint omslag :)
av Meg Cabot

Förlag: Tiden
Sidor: 272
Betyg: 4/5

Baksidan på boken:
De tio viktigaste anledningarna till att det för tillfället suger att vara Samantha Madison:
10. Min storasyster är typ populärste tjejen i skolan.
9. Min lillasyster är ett geni med stadigt medlemskap i Mensa.
8. Jag är olyckligt kär i min storasysters anarkistiska pojkvän.
7. Jag blev ertappad med att sälja kändisteckningar i skolan ...
6. ... och nu måste jag ta konstlektioner efter skolan som straff
5. Jag har precis räddat livet på USA:s president (och bröt armen när jag gjorde det).
4. Så nu tror hela världen att jag är en hjälte ...
3. ... vilket jag VERKLIGEN inte är.
2. Dessutom har jag blivit utsedd till tonårsambassadör i F.N.
Och den främsta anldeningen till att det VERKLIGEN suger att vara jag just nu:
1. Presidentens son var kanske kär i mig. Men jag var för korkad för att se det.

En riktigt skön feel good och chick-lit bok!
Om man gillar serien En prinsessans dotter av Meg Cabot så är det här en bok som är ett självklart val. En bok med mycket humor, kärlek och vänskap...
Washington D.C är en bok som man verkligen inte vill lägga i från sig och när man har gjort så tycker man att livet är mycket roligare, tyckte i alla fall jag :)
Om jag skulle välja en karaktär i boken som jag gillade mest så är det ett självklart val så är det David, jag vet faktiskt inte varför men jag tycker helt att han är den bästa karaktären i boken.

Hoppas att andra delen Nu eller Aldrig är lika bra som Washington D.C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!