onsdag 8 augusti 2012

Vild magi - ännu en favorit

En annan av mina favorit serier är De odödliga av Naomi Novik.
Serien består av 4 delar.
Vild magi
En bland vargar
Kejsarens magi
I gudarnas rike
Älskar den här boken, för jag gillar djur jätte mycket också.

Diana är 13 år och föräldrarlös. Hennes enda tröst här i världen är hennes stora kärlek till djur. Hon har en magisk gåva och kan kommunicera med djuren på ett alldeles speciellt sätt. Dianas högsta önskan är att få bli hästskötare på hovet i Tortall och när hon får jobb hos den kungliga hästhandlaren Onua är hennes lycka fullkomlig. Hon ska hjälpa Onua att transportera en hjord med ponnyer till slottet i Torall. Under sin färd möter de "De odödliga" och Diana får lära sig att använda sin vilda magi på ett medvetet sätt. Och hon kommer sannerligen att behöva sina magiska gåvor ...

Om jag skulle ville vara en person av alla böcker jag har läst, så skulle jag vilja vara Daine, för jag skulle verkligen ha ett band med alla djur.

Betyg 10/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!